کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استفاده هکرها از بدافزار اندرویدی برای جاسوسی از سربازان صهیونیست

خبرگزاری فارس , 30 بهمن 1395 ساعت 11:04

ایتنا - گوشی‌های سامسونگ، اچ.تی.سی، ال.جی و هواوی بیش از ۱۰۰ نظامی اسراییلی هک شده و حدود ۹۰۰۰ فایل هم از گوشی‌های انها به سرقت رفته است.




تعدادی از هکرها با هک کردن گوشی‌های اندرویدی سربازان رژیم صهیونیستی برای سرقت اطلاعات و کنترل فعالیت‌های آنان تلاش می‌کنند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از زددی نت، از جمله اطلاعاتی که به این طریق از سربازان رژیم اسراییلی سرقت شده می‌توان به عکس‌ها و اصوات ضبط شده توسط آنان اشاره کرد.

بدافزار ViperRAT که توسط یک گروه هکری ناشناخته طراحی شده، برای جمع‌آوری اطلاعات حساس از گوشی‌ها و تبلت‌های آسیب‌پذیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به نظر می رسد طراحان این بدافزار به جمع‌آوری عکس و فایل‌های صوتی علاقه خاصی دارند و البته نسبت به مطالعه پیامک‌های ردوبدل شده سربازان ارتش رژیم صهیونیستی هم علاقه وافری از خود نشان می‌دهند.

از جمله دیگر اطلاعات جمع‌آوری شده با استفاده از ViperRAT می‌توان به اطلاعات فهرست تماس کاربران و همین طور داده‌های مربوط به موقعیت مکانی کاربران اشاره کرد.

محققان امنیتی کسپرسکی و لوک‌اوت با بررسی بدافزار ViperRAT به این نتیجه رسیده‌اند که گوشی‌های سامسونگ، اچ.تی.سی، ال.جی و هواوی بیش از ۱۰۰ نظامی اسراییلی از همین طریق هک شده و حدود ۹۰۰۰ فایل هم از گوشی‌های انها به سرقت رفته، اما این تحقیقات هنوز در مراحل اولیه است و لذا آمار یاد شده افزایش خواهد یافت.

این بدافزار از طریق نرم‌افزار پیام‌رسان فیس‌بوک منتشر می‌شود و گاهی اوقات نیز در یک برنامه موبایلی مخفی می‌شود که ادعا می‌شود ارتباطات را تسهیل می‌کند. همچنین در مواردی بدافزار یاد شده در قالب بسته به‌روزرسان برنامه واتس اپ برای کاربران ارسال می‌شود.


کد مطلب: 48054

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48054/استفاده-هکرها-بدافزار-اندرویدی-جاسوسی-سربازان-صهیونیست

ايتنا
  https://www.itna.ir