کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هکرها سراغ منابع تامین آب می‌روند؟

خبرگزاری مهر , 27 بهمن 1395 ساعت 12:00

ایتنا- محققان امنیتی نسبت به نفوذ هکرها به منابع تامین آب که کار سختی هم نیست‌،هشدار دادند.




یک محقق امنیتی موفق به طراحی حملات سایبری به منابع تامین آب شده و هشدار داده که هکرها می‌توانند با مسدودکردن دسترسی و استفاده از این منابع دست به باج‌گیری بزنند.


به گزارش ایتنا از مهر، دیوید فورمبی می‌گوید کنترل سیستم‌های صنعتی کنترل کننده منابع آب در تصفیه خانه‌ها و ... کار دشواری نیست.

وی با شبیه‌سازی یک سیستم تصفیه آب بر مبنای یک سیستم کنترل منطقی قابل برنامه ریزی موسوم به actual programmable logic controllers (PLCs) نشان داد که سیستم های یاد شده به سادگی قابل هک کردن هستند.

وی که دانشجوی دکتری دانشگاه جرجیاست، به فعالان صنعت آب هشدار داده که ایمنی پایین سیستم‌های پی.ال.سی می تواند به نفع هکرها تمام شود. این سیستم‌های کوچک رایانه‌ای برای کنترل فرایند تصفیه آب به کار می‌روند و گاهی به اینترنت هم متصل می‌شوند.

این دانشجو موفق به شناسایی ۱۵۰۰ سیستم صنعتی پی.ال.سی در آمریکا، هند و چین شده که به طور آنلاین قابل دسترس بوده‌اند.

وی که در کنفرانس امنیت سایبری RSA شرکت کرده بود افزود: با دستکاری سیستم‌های یاد شده می‌توان آنها را با استفاده از برخی بدافزارها از کار انداخت و برای حل مشکل از مسئولان مربوطه باج خواهی کرد.

وی پیشنهاد کرده است سیستم‌های پی.ال.سی به اینترنت متصل نشوند یا در صورت لزوم به رایانه‌هایی متصل شوند که همیشه به اینترنت متصل نیستند یا امنیت بالایی دارند.


کد مطلب: 48023

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48023/هکرها-سراغ-منابع-تامین-آب-می-روند

ايتنا
  https://www.itna.ir