کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتخاب بهترین مرورگر برای ویندوز ۱۰

26 بهمن 1395 ساعت 16:13

ایتنا- در طی این سال‌ها از مرورگرهای زیادی استفاده کرده ام که هر کدام مزایا و معایبی داشته‌اند. اما از بین آن‌ها، فایرفاکس و کروم، قابلیت‌های بیشتر و بهتری داشته‌اند.




کدام‌یک از مرورگرهای "فایرفاکس" یا "گوگل کروم" برای ویندوز ۱۰ بهتر و سازگارتر است؟ در طول این سال‌ها، احتمالاً شما از مرورهای زیادی استفاده کرده‌اید. از بین این مرورگرها می‌توان به موزائیک، نت‌اسکیپ، اینترنت اکسپلورر، ماکستون، فایرفاکس، کروم و ویوالدی اشاره کرد. کاربران همیشه این حق انتخاب را دارند که از هر مرورگری که با آن، احساس بهتری دارند، استفاده کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تاپ‌تک نیوز، همان‌طور که می‌دانید، سیستم عامل ویندوز ۱۰، دو مرورگر دارد که این دو نرم‌افزار، اج و اینترنت اکسپلورر ۱۱ هستند. البته اج، مرورگر جدید و سفارشی مایکروسافت است. ضمن اینکه ویندوز اکسپلورر ۱۱، تنها برای سازگاری با وب‌سایت‌هایی تعبیه شده که برای ویندوز اکسپلورر نوشته شده‌اند.
البته شایان ذکر است که شما هر مرورگر دیگری که مدنظرتان باشد، می‌توانید نصب کنید و آن مرورگر را به عنوان مرورگر پیش‌فرض با برای اهداف دیگر مورد استفاده قرار دهید.


با این توصیفات، شما می‌توانید خود را به یک مرورگر خاص محدود نکنید، برای مثال، می‌توانید از یک مرورگر جداگانه برای فیس‌بوک یا جیمیل استفاده کنید تا زمان موردنیاز برای رفتن به حساب‌های گوگل و فیس‌بوک را کاهش دهید. همچنین شما می‌توانید از مرورگرهای مختلف برای حساب‌های مختلف توئیتر استفاده کنید. به عنوان مثال امکان دارد شخصاً بیشتر اوقات از فایرفاکس استفاده کنید که غالباً هم از سوی سایت‌ها توصیه می‌گردد.

اما برای رفتن به برخی از وب‌سایت‌ها گزینه کاملاً متفاوتی مانند "ویوالدی" دارید که آن هم مرورگر کم و بیش مطرحی است.
علاوه بر این، از مرورگر اج برای منابع ویدئویی استفاده نمایید به این خاطر که فکر می‌کنید کارایی بهتری در این زمینه دارد. علاوه بر اینها، مرورگر کروم نیز از سوی برخی سایت‌ها به خصوص در ارتباط با گوگل، توصیه می‌شود.

بنابراین انتخاب و کاربرد مرورگرهای مختلف، تا حدود زیادی به نوع کاربری و سهولت آن دارد و با رعایت موارد ایمنی و توصیه‌های سایت موردنظر، برتری خاصی برای همیشه نمی‌توان برای آنها قائل بود.

چهار مرورگر وب بزرگ وجود دارد که سه مورد از آنها برای سودرسانی به شرکت سازنده، طراحی شده است. این سه شرکت، اپل (با مرورگر سافاری)، گوگل (با مرورگر کروم) و مایکروسافت (با مرورگر اج) هستند.
با این وجود، فایرفاکس، تنها مرورگری است که پیش از هر چیز، منافع کاربر را در نظر می‌گیرد و همچنین تنها مرورگری است که بر مبنای کد منبع باز نوشته شده است.

گوگل، کد کرومیوم را به صورت منبع باز، منتشر کرد. شایان ذکر است که مرورگرهای اپرا و ویوالدی هم مبتنی بر کرومیوم هستند. گوگل، کدهای اختصاصی برای کروم در نظر گرفته و دیگران هم ممکن است، همین کار را برای مرورگرهای خود انجام دهند.
 


کد مطلب: 48003

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48003/انتخاب-بهترین-مرورگر-ویندوز-۱۰

ايتنا
  https://www.itna.ir