کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فشار ترامپ بر آمازون برای قطع رابطه با ایران

سايت خبری خبر آنلاین , 25 بهمن 1395 ساعت 14:50

ایتنا- آمازون به دلیل مراودات تجاری با اکانت‌های ایرانی جریمه خواهد شد و عنوان کرده که تحت‌فشار مدیریت جدید کاخ سفید تجارت با ایران را قطع می‌کند.




آمازون می‌گوید ممکن است تحت قانون موسوم به Iran Threat Reduction and Syria Human Rights Act به دلیل مراوده با ایران جریمه شود و به همین دلیل رابطه تجاری با اکانت‌های ایرانی را قطع می‌کند.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، تحت این قانون آمازون به دلیل مراوده تجاری با اکانت‌های ایرانی بین ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ جریمه می‌شود و به همین دلیل ضمن اعتراض رسمی می‌گوید تحت‌فشار مدیریت جدید کاخ سفید تجارت با ایران را قطع می‌کند.

آمازون در این مدت سعی کرده تجارت خود با اکانت‌های ایرانی بیرون از ایران و به مقصد مبادی ورود رسمی کالا در ایران را توسعه دهد و به ایرانیان پوشاک، لوازم الکترونیکی و مصرفی، نرم‌افزار و کتاب فروخته است.

گفتنی است اوباما در سال ۲۰۱۲ تحت قانون موسوم به ITRA هر نوع تجارت با ایران را غیرقانونی اعلام کرد و سپس در سال ۲۰۱۵ بخشی از آن را برداشت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در گزارشی جدید از تخلف آمازون پرده برداشته است و حالا آمازون می‌گوید اقلام تا ۲۴۰۰ دلار را برای اکانت هایی خارج از ایران (سفارت خانه‌های ایران در ژاپن، آلمان، فرانسه، اسپانیا، استرالیا، چین) که رابطه مستقیم با دولت ایران داشته‌اند ارسال کرده و حالا تحت‌فشار مقامات جدید کاخ سفید می‌خواهد رابطه خود با اکانت های مذکور را قطع کند.


کد مطلب: 47998

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47998/فشار-ترامپ-آمازون-قطع-رابطه-ایران

ايتنا
  https://www.itna.ir