۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۶
با مشارکت در یک شرکت بزرگ نرم‌افزاری:

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری فورد روی خودروهای بدون سرنشین

ایتنا- مدیر عامل و مدیر عملیات آرگو ای.آی که موسسان این شرکت هم هستند، فارغ‌التحصیل مرکز ملی مهندسی رباتیک کارنگی ملون و به ترتیب رهبران سابق تیم‌های اتوموبیل‌های بدون سرنشین در گوگل و اوبر بوده‌اند.
سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری فورد روی خودروهای بدون سرنشین


با اینکه جنب و جوش و تلاش برای حضور در رقابت خودروهای بدون سرنشین در میان شرکت‌های خودروساز مدتی است که درگرفته است،‌ اما اکنون کاملاً واضح است که میدان رقابت اصلی، حوزه‌های هوش مصنوعی و نیز طراحی برنامه‌های نرم‌افزاری ویژه این محصول است.
شرکت خودروسازی فورد، به تازگی اعلام کرده است که طی پنج سال آینده، یک میلیارد دلار در زمینه ایجاد هوش مصنوعی توسط کارکنان سابق گوگل و اوبر سرمایه‌گذاری می‌کند و بدین ترتیب در پی توسعه فناوری خودروهای خودران است.

این سرمایه‌گذاری عظیم، فورد را به سهامدار اصلی شرکت نرم‌افزاری  "آرگو ای.آی" تبدیل می‌کند. شرکت فورد همچنین اعلام کرد که ساختار این شرکت نرم‌افزاری به گونه‌ای است که با استقلال قابل‌ توجهی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.
این شرکت با آرگو ای.آی که سال گذشته در پیتسبورگ تأسیس شد، طرح توسعه کنونی خودروهای خودران فورد را با رباتیک موجود در نرم‌افزار هوش مصنوعی آرگو ای.آی ترکیب خواهد کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی.تی ورلد، برایان سالسکی (Bryan Salesky)، مدیر عامل و پیتر رندر (Peter Rander)، مدیر عملیات آرگو ای.آی که مؤسسان این شرکت هم هستند، فارغ‌التحصیل مرکز ملی مهندسی رباتیک کارنگی ملون و به ترتیب رهبران سابق تیم‌های اتوموبیل‌های بدون سرنشین در گوگل و اوبر بوده‌اند.
تیم آرگو ای.آی دربرگیرندۀ ربات‌سازان و مهندسانی از داخل و خارج فورد است که برای توسعه یک پلتفرم نرم‌افزاری جدید برای اتوموبیل‌های کاملاً بدون سرنشین فورد کار می‌کنند.


فورد همچنین اعلام کرده که می‌تواند مجوز استفاده از این نرم‌افزار ویژه را برای سایر خودروسازان نیز صادر کند. مدل فورد، شبیه همان چیزی است که چند ماه قبل توسط ولوو و اوتولیو برای توسعه نرم‌افزار خودروهای بدون سرنشین اعلام شده بود.

طبق گفته‌های مایکل رمزی مدیر تحقیقات گارتنر، علیرغم آنکه قرار بود نرم‌افزار ولوو و اوتولیو به شرکت‌های دیگر نیز فروخته شود، اما ظاهراً این دو شرکت تمایلی به انجام این کار ندارند و در نتیجه، دیگر حاضران این صحنه باید برای طراحی نرم‌افزار ویژه خود دست بکار شوند.

به نظر کارشناسان، در چند سال آینده باید هر شرکت به فکر تثبیت خودش باشد، چون ظاهراً شمار سازنده‌ها از تعداد خریداران بیشتر می‌شود! مطابق تحلیل این کارشناسان، باید به همکاری فورد و آرگو ای.آی بیشتر به عنوان یک تجدید ساختار سازمانی نگاه کرد و نباید آن را صرفاً به عنوان سرمایه‌گذاری یک شرکت در شرکت دیگر تلقی کرد.
در واقع از آرگو ای.آی و مدیرانش درخواست شده که ماژول نرم‌افزاری کنترلی فورد را در خودروهای بدون سرنشین تعبیه نمایند.
 
کد مطلب: 47992
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام