۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۵

دست‌به‌دست شدن ادوارد اسنودن میان دو کشور روسیه و آمریکا

ایتنا - اسنودن از ژوئن سال ۲۰۱۳ و پس از افشای جاسوسی‌های سایبری و مخابراتی دولت امریکا از کاربران اینترنت و مشترکان خدمات تلفن همراه به عنوان پناهنده سیاسی در روسیه زندگی می‌کند.
دست‌به‌دست شدن ادوارد اسنودن میان دو کشور روسیه و آمریکا


مقامات روسی در حال بحث در مورد استرداد ادوارد اسنودن افشاگر جاسوسی‌های کاخ سفید به آمریکا هستند تا روابط خود با این کشور را بعد از ریاست جمهوری ترامپ توسعه دهند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از ورج، ظاهرا روس‌ها استرداد اسنودن را هدیه‌ای مناسب به دولت ترامپ می‌دانند که باعث می‌شود یخ روابط دو طرف بیش از گذشته آب شود.

ترامپ در ایام برگزاری رقابت‌های انتخاباتی اسنودن را یک خائن توصیف کرده و تصریح کرده بود که وی باید در صورت بازگشت به آمریکا بلافاصله به علت خیانت به کشور به اعدام محکوم شود.

اسنودن از ژوئن سال ۲۰۱۳ و پس از افشای جاسوسی‌های سایبری و مخابراتی دولت امریکا از کاربران اینترنت و مشترکان خدمات تلفن همراه به عنوان پناهنده سیاسی در روسیه زندگی می‌کند. وی می‌تواند برای کسب پناهندگی سیاسی به کشورهای دیگری برود، اما در صورتی که این کشورها با آمریکا پیمان استرداد مجرمان امضا کرده باشند، امنیت وی در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

روس‌ها گزارش‌های یاد شده را تکذیب کرده‌اند ولی منابع آمریکایی بر صحت آنها اصرار دارند. بر طبق قوانین موجود امریکا، اسنودن در صورت بازگشت به آمریکا به حبس طویل المدت ۳۰ ساله محکوم خواهد شد.
کد مطلب: 47982
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام