۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۸

بررسی عملکرد موفق 4G و ایده‌پردازی برای 5G در MWC

به گفته تحلیل‌گران موبایل در کنگره جهانی موبایل (MWC)، شبکه مخابراتی 4G، تاکنون مسافتی بسیار پیموده و پیشرفت خوبی داشته است.
بررسی عملکرد موفق 4G و ایده‌پردازی برای 5G در MWC


در آستانه برگزاری کنگره جهانی موبایل (MWC) که در بیست‌ و‌ هفتم ماه فوریه ۲۰۱۷ و در بارسلونای اسپانیا تشکیل می‌شود، به نظر می‌رسد توجه همه به سرویس نسل پنجم (5G) معطوف است. با این وجود طبق تحلیل‌های کارشناسان موبایل، شبکه نسل چهارم (4G) تاکنون به خوبی از عهده وظایف خود برآمده و ایده‌های موردنظر را محقق کرده است.
انتظار می‌رود اولین شبکه‌های نسل پنجم در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شده و برای اولین بار در روسیه، کره جنوبی و حتی انگلستان آزمایش شوند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از کامپیوتر ویکلی، در یک رویداد مهم و در مقدمه کنگره جهانی موبایل، بن وود (Ben Wood)، مدیرعامل شبکه علوم کامپیوتر (CCS) اعلام کرد: اپراتورهای تلفن همراه بایستی تلاش کنند تا روشی تجاری برای حمایت از راه‌اندازی سرویس نسل پنجم تا پیش از سال ۲۰۲۰ طراحی و اجرا کنند.
وی همچنین افزوده: «تحول بزرگ گیگابیتی، مسلماً تیتری بوده که همزمان با توسعه شبکه تلفن همراه، وارد عرصه موبایل‌ها شده است.»


شایان ذکر است همه‌ ساله در کنگره جهانی موبایل (MWC) که بزرگ‌ترین رویداد به منظور بررسی اتفاقات و نوآوری‌های مهم عرصه انتقال اطلاعات و مخابرات محسوب می‌گردد، یکی از مهم‌ترین روندهای موجود، بحث و تحقیق در خصوص راه‌اندازی نسل جدید شبکه‌های تلفن همراه است و در کنار مدعیان فراوان، غالباً شرکت سامسونگ در صدر این مباحث قرار دارد.

همچنین به گفته تحلیلگران، علیرغم خروج برند نوکیا برای مدتی از صحنه رقابت، انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۷ مجدداً شاهد حضور مجدد این عنوان قدیمی باشیم.

به گفته کارشناسان و تحلیلگران، سرویس نسل چهارم تاکنون مزایای بسیاری در مقایسه با سایر خدمات شبکه تلفن همراه به ویژه در زمینه انتقال سریع داده‌ها و گسترش شبکه اینترنت داشته و توانسته به ایده‌های طراحان آن رنگ واقعیت ببخشد.
گفتنی است ال‌تی‌ای (LTE) سریع‌ترین گونه 4G است و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان فنی، نزدیک‌ترین فناوری به استانداردهای تعیین شده از طرف سازمان ملل به شمار می‌آید. سرعت ۴G در بسیاری از تست‌ها، تبلت‌ها و مودم‌های لپ‌تاپ‌ها، به طور کلی سرعتی از ۳ تا ۲۰ برابر سرعت دانلود دستگاه‌های 3G را رقم زده است.

با این حال کارشناسان همچنان برای ورود نسل جدید (5G) لحظه‌شماری می‌کنند.
 
کد مطلب: 47978
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام