۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۶

برنامه جدید واتس‌اپ در خصوص تایید هویت دو مرحله‌ای برای همه کاربران

ایتنا- واتس‌اپ که توسعه آن چند سالی است توسط فیس‌بوک صورت می‌گیرد، قصد دارد به منظور افزایش ضریب امنیت کاربران خود، سیستم هویت دومرحله‌ای را ارائه کند.
برنامه جدید واتس‌اپ در خصوص تایید هویت دو مرحله‌ای برای همه کاربران


واتس‌اپ یکی از مشهورترین و پرکاربرترین نرم‌افزارهای پیام‌رسان اینترنتی است که به وفور در میان کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. به تازگی قابلیت دیگری به این اپلیکیشن افزوده شده است که پیش‌تر در سایر اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های کمپانی‌های دیگر نیز نمونه‌اش را دیده‌ایم، اما کمبود آن در این نرم‌افزار محسوس بود. این قابلیت جدید، چیزی نیست جز تأیید هویت دو مرحله‌ای که گاهی با نام تأیید اعتبار دو‌فاکتوری نیز شناخته می‌شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، این قابلیت در حال حاضر در آخرین نسخه بتای نرم‌افزار واتس‌اپ در دسترس قرار گرفته است، اما به شما اجازه می‌دهد با افزودن یک ایمیل آدرس به اکانت خود و رمزی شش رقمی، به حساب کاربری‌تان دسترسی یابید. این قابلیت همچنین هنگام تعویض موبایل یا ریست‌فکتوری آن، کاربرد زیادی دارد.


ساز و کار استفاده از "تأیید هویت دو‌مرحله‌ای" بدین ترتیب است که هر کاربر، رمز عبوری ۶ رقمی برای حساب کاربری خود در نظر می گیرد.
البته شاید تکرار این قانون مفید باشد که استفاده از رمزهای ساده‌ و پیش پاافتاده‌ای مانند "۱۲۳۴۵۶" و "۶۵۴۳۲۱" و امثال آن، بسیار خطرناک بوده و امنیت حساب کاربری شما را دچار ریسک بزرگی می‌کند، بنابراین بهتر است رقمی چالش‌بر‌انگیز‌تر انتخاب کرده و آن را در جایی مطمئن یادداشت نمود.


شایان ذکر است که همانند هر اپلیکیشن دیگری، با فراموش کردن این رمز ۶ رقمی، امکان ارائه ایمیل آدرس برای دریافت مجدد رمز عبور وجود دارد. شما می‌توانید یک نشانی ایمیل را برای بازیابی پسورد فراموش شده خود انتخاب و آن را به دقت به مشخصات خود اضافه نمایید تا در صورت فراموش کردن پسورد تایید دو مرحله‌ای، راهی برای بازگشایی حسابتان باقی بماند.

با این همه باید به نکته مهمی توجه داشت: در صورت دریافت ایمیلی برای "لغو تأیید هویت دو مرحله‌ای"، و در صورتی که خودتان چنین درخواستی به واتس‌اپ نداده‌اید، لازم است لینک ارائه شده در ایمیل نادیده گرفته شود؛ چرا که قطعاً شخصی دیگر در حال استفاده از شماره تلفن شما روی دستگاهی متفاوت است.
 
کد مطلب: 47962
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام