۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۷

شناسایی دو بدافزار جدید در رایانه‌های مک

ایتنا - ماکرو، یا دستور درشت، در برنامه‌نویسی رایانه، مجموعه‌ای از دستورها است که یکبار نوشته می‌شود و چندین بار استفاده می‌شود.
شناسایی دو بدافزار جدید در رایانه‌های مک


‌محققان امنیتی در روزهای اخیر موفق به شناسی دو بدافزار جدید شده‌اند که رایانه‌های مک را هدف قرار داده‌اند. این بدافزارها چندان پیچیده نیستند، ولی می‌توانند برای کاربران دردسر ایجاد کنند.


به گزارش ایتنا از فارس، برای طراحی این بدافزارها از یک روش قدیمی استفاده شده که قبلا در رایانه‌های ویندوز متداول بود. کدهای مخرب یاد شده در داخل فایل‌های ورد خاصی مخفی می‌شوند که U.S. Allies and “Rivals Digest Trump’s Victory” نام دارد.

در صورتی که کاربری سند معیوبی با این عنوان را باز کند، پیامی به نمایش در می‌آید دال بر اینکه کاربر می‌خواهد ماکروهای موجود در این فایل را فعال کند یا خیر. ماکرو، یا دستور درشت، در برنامه‌نویسی رایانه، مجموعه‌ای از دستورها است که یکبار نوشته می‌شود و چندین بار استفاده می‌شود.

در صورت فعال شدن ماکروها توسط کاربر مجموعه ای از دستورات از طریق یک رایانه سرور بر روی رایانه مک اجرا می‌شود و اطلاعات شخصی کاربران رایانه‌های یادشده قابل دسترسی وسرقت خواهد بود.

به تازگی بدافزار دیگری به نام MacDownloader هم شناسایی شده که از طریق ارسال ایمیل‌های فریبنده بر روی رایانه‌های مک نصب می‌شود و صنایع دفاعی را هدف قرار می‌دهد. در ایمیل‌های ارسالی از کاربران خواسته شده تا به وب‌سایتی رفته و بعد از وارد کردن کلمه عبورشان نرم‌افزار فلاش پلیر خود را به‌روز کنند. اما با این کار بدافزار یاد شده اطلاعات رایانه‌های مک را سرقت می‌کند. منابع خبری غربی مدعی هستند این بدافزار در ایران طراحی شده است.
کد مطلب: 47955
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام