کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شروع کار اینترنت نسل پنجم با آی.بی.ام و اریکسون

23 بهمن 1395 ساعت 11:16

ایتنا- این ماژول ۲۸ گیگاهرتز یکپارچه و نازک باید شبکه‌های تجاری را به واقعیت نزدیک‌تر کند و بدین ترتیب اینترنت نسل پنجم یا همان ۵جی (G۵)، کار خود را با تراشه‌هایی نظیر آی.بی.ام و آنتن سیلیکونی اریکسون شروع کند.




یک تکه کوچک در سیلیکون با اندازه‌ای کمتر از سه اینچ، سرعت ظهور شبکه‌های تلفن همراه ۵جی را در چند سال آینده، بالا می‌برد. آی.بی.ام ریسرچ (IBM Research) و اریکسون یک آنتن جمع و جور توسعه داده‌اند که می‌تواند سیگنال رادیویی با فرکانس بالا را به دستگاه‌های تلفن همراه برساند و این امکان را تا فواصل خیلی دور نیز می‌رساند.
بکار بردن سیلیکون در این آنتن باعث می‌شود که آنتن مورد بحث، نازک و از نظر انرژی، کارآمد شود و درنتیجه، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی.تی نیوز، حامل‌ها انتظار دارند که شبکه‌های ۵جی، سرعت داده‌های تلفن همراه را به گیگابایت بر ثانیه یعنی خیلی سریع‌تر از آنچه امروز سرویس‌های ال.تی.ای (LTE) ارائه می‌دهند، برساند.
آنها انتظار دارند که این شبکه‌ها، مزایایی از قبیل مصرف برق کمتر، تأخیر کمتر و توانایی سرویس دهی به تعداد بسیار بیشتری از دستگاه‌ها به طور هم‌زمان را داشته باشد.


اما قبل از ساخت این شبکه‌ها، حامل‌ها به تجهیزاتی نیاز خواهند داشت که چندان هم گران نیست و به نوبه خودش، برای آن‌ها سود هم دارد. آی.بی.ام و اریکسون اعلام کردند که بسته آنتن ۶۴، باعث شد که مسیر اینترنت نسل پنجم به سوی تجاری شدن، بسیار کوتاه شد.

محققان آی.بی.ام و اریکسون، در یک پروژۀ مشترک دوساله، اجزای مهم و کلیدی یک ماژول آنتن مثل تقویت کننده‌های قدرتی را در یک مدار مجتمع، به صورت یک پک درآوردند. سپس چهار مدار مجتمع و آنتن‌های سیلیکونی حالت جامد ۶۴ را با هم ترکیب کردند و در بسته‌ای که هر ضلع آن، ۲.۸ اینچ (۷ سانتی متر) است، قرار دادند.

مدیر محصول ۵جی در اریکسون اظهار داشت که مساحتی که برای ماژول درنظر گرفته شده است، از قوانین فیزیک پیروی می‌کند و به هیچ وجه کوچک‌تر از این نمی‌شود. با استفاده از اجزای دیگر در مدار مجتمع، می‌توان این بسته را کوچک‌تر و کارآمدتر هم کرد.
 


کد مطلب: 47946

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47946/شروع-کار-اینترنت-نسل-پنجم-آی-بی-ام-اریکسون

ايتنا
  https://www.itna.ir