۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

اپل، بزرگ‌ترین بازار تلفن همراه جهان را تسخیر کرد

ایتنا- مطابق خروجی این پژوهش، بازار چین در سال ۲۰۱۶، نه درصد رشد داشت و آیفون ده سالۀ شرکت اپل نیز موفق شد نظر برخی از کاربران اندرویدی در چین را به خود جلب نموده و آنها هم مجاب کند که از محصول شرکت اپل استفاده نمایند.
اپل، بزرگ‌ترین بازار تلفن همراه جهان را تسخیر کرد


شرکت پژوهشی آی.دی.سی (IDC) اعلام کرد که اپل بالاخره توانست رؤیای شیرین شیائومی، بزرگ‌ترین بازار گوشی هوشمند در جهان، را در چین به مخاطره انداخته و ۴۵ میلیون گوشی آیفون، وارد بازارهای این کشور نماید.
همچنین شرکت بین‌المللی‌داده (IDC) در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در سال ۲۰۱۶، بعد از اپل، اوپو، هواوی و ویوو رتبه‌های برتر در بازار چین را به خود اختصاص داده‌اند.

در همین زمینه، پرتال اخبار فناوری سی.ان.ای.تی (CNET) به نقل از آی.دی.سی نوشت که شیائومی، در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، بهترین و پرفروش‌ترین برند آی‌تی چین بود، اما نتوانست در سال ۲۰۱۶ هم با سرعت مناسبی به حرکت خود ادامه دهد و اپل، جای این شرکت را در این بازار تصاحب کرد.


به گزارش ایتنا به نقل از بیزنس‌تودی، شیائومی که با ۴۱.۵ میلیون گوشی هوشمند، یک بار به عنوان "اپل چین" شناخته شده بود، در سال گذشته، رتبۀ پنج را در بین برندهای بازار چین به خود اختصاص داد. اپل به این ترتیب با وارد کردن ۴۴.۹ میلیون آیفون به چین (۵۸.۴ میلیون در سال ۲۰۱۵)، بزرگ‌ترین بازار تلفن همراه چین شناخته شد.


مطابق این تحقیق و در رده‌های بعد، بزرگ‌ترین برنده، "اوپو" بود که ۷۸.۴ میلیون گوشی وارد بازار چین کرد و گفتنی است که این تعداد، بیش از دو برابر ۳۵.۴ میلیون گوشی شیائومی در سال ۲۰۱۵ بود.
هواوی هم در جایگاه دوم قرار گرفت و ۷۶ میلیون تلفن همراه وارد این بازار کرد. ویوو هم تقریباً تعداد گوشی خود در سال ۲۰۱۵ را دو برابر کرد و این تعداد را از ۳۵ میلیون به ۶۹ میلیون در سال گذشته رساند.

مطابق خروجی این پژوهش، بازار چین در سال ۲۰۱۶، نه درصد رشد داشت و آیفون ده سالۀ شرکت اپل نیز موفق شد نظر برخی از کاربران اندرویدی در چین را به خود جلب نموده و آنها هم مجاب کند که از محصول شرکت اپل استفاده نمایند.

طبق گزارش‌های آی.دی.سی، سال ۲۰۱۶ اولین سالی بود که اپل، در بازار چین به این میزان قدرت گرفت و آیفون‌های جدید سیاه‌رنگ، توجه مشتریان را به سمت خود جلب کردند. با همۀ این اوصاف، اپل در سال ۲۰۱۶، با یک افت سالانه در بازار چین مواجه شده است.
اما با وجود این کاهش‌ها، آی.دی.سی باور ندارد که فروشندگان چینی، سهم اپل در بازار را تصاحب کرده باشند و انتظار می‌رود که اکثر کاربران اپل، از آیفون جدید استفاده کنند و به رشد این برند در سال ۲۰۱۷ هم کمک کنند.

شایان ذکر است که بازار چین از آن نظر که بزرگ‌ترین بازار جهان در این زمینه است، تحولات و رده‌بندی‌های آن برای کارشناسان، فوق‌العاده مهم و حائز اهمیت به شمار می‌رود.
 
کد مطلب: 47941
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام