۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۰

سلفی‌ای که یک پناهجوی سوری با صدر اعظم آلمان، فیس‌بوک را به دادگاه کشاند

ایتنا - در حال حاضر دو پست توهین‌آمیز مرتبط با این فرد را که از سوی وکیل او گزارش شده بود، حذف کرده است اما حذف تمامی تصاویر و پست‌های مربوط به او به آسانی ممکن نخواهد بود.
سلفی‌ای که یک پناهجوی سوری با صدر اعظم آلمان، فیس‌بوک را به دادگاه کشاند


اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پروندۀ شکایت یک پناهجوی سوری از فیس‌بوک در خصوص انتشار عکس سلفی او در کنار آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان برگزار شد.


به گزارش ایتنا از ایران‌آنلاین، اناس مودامانی پناهجوی ۱۹ ساله سوری که در سپتامبر ۲۰۱۵ با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان عکس سلفی گرفته بود، پس از آن که در شبکه‌های اجتماعی به دست داشتن در حملات تروریستی متهم شد از فیس‌بوک شکایت کرد.

تصاویر مربوط به او توسط اکانت‌های ساختگی منتشر شده و حتی ادعا شده بود که او یکی از عاملان حمله تروریستی به فرودگاه بروکسل در ماه مارس سال ۲۰۱۶ بوده است.

این جوان پس از جلسه دادگاه به خبرنگاران گفت: « آنها می‌گویند که من تروریست هستم. این حقیقت ندارد. من در برلین زندگی می‌کنم و الان همه مرا می‌شناسند. آنها زندگی من را تغییر داده‌اند. نمی‌توانم بیرون بروم و همیشه نگرانم. امیدوارم راه حلی برای این پیدا شود. من هم انسانم و همه ما یکسان هستیم.»

یک سخنگوی فیس‌بوک اعلام کرده که در حال حاضر دو پست توهین‌آمیز مرتبط با این فرد را که از سوی وکیل او گزارش شده بود، حذف کرده است اما حذف تمامی تصاویر و پست‌های مربوط به او به آسانی ممکن نخواهد بود.

مقام‌های آلمان در تلاش هستند تا قانونی جدید برای مقابله با انتشار اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی به خصوص فیس‌بوک تصویب کنند. بر اساس این قانون شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک در صورت عمل نکردن به مسئولیتشان در قبال حذف این نوع اخبار باید جریمه سنگینی بپردازند.
کد مطلب: 47923
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام