۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۶

ضعف‌های روزافزون کارت‌های اعتباری راه را برای هکرها باز کرده است

ایتنا - روزانه حملات بوت‌نت زیادی به منظور سرقت اطلاعات کارت‌های اعتباری صورت می‌گیرد و تعداد این حملات روزبه‌روز در حال افزایش است.
ضعف‌های روزافزون کارت‌های اعتباری راه را برای هکرها باز کرده است


یکی از اثرات جانبی بد استفاده از کارت‌های دارای تراشه برای انجام خریدهای آنلاین، ابداع روش‌های جدید کلاه‌برداری در دنیای مجازی به منظور خالی کردن کارت‌های اعتباری مذکور بوده است.


به گزارش ایتنا از فارس، هکرها تلاش برای کلاهبرداری در زمان خریدهای آنلاین از سایت‌های مختلف را کاهش داده‌اند و در عوض به کلاهبرداری‌های پیچیده‌تری در حین تکمیل فرایند خرید الکترونیک روی آورده‌اند.

با توجه به اینکه کارت‌های اعتباری دارای تراشه و مناسب برای پرداخت هزینه خرید به سادگی قابل هک شدن نیستند، دزدان فضای مجازی به سرقت شماره‌ها و کلمات عبور کارت‌های اعتباری و باز کردن حساب‌های جدید با اطلاعات شخصی غلط روی آورده‌اند. آنان سپس از این طریق خریدهای آنلاین متعددی انجام می‌دهند و از این طریق حساب مالک اصلی کارت را خالی می‌کنند.

حملات بوت‌نت زیادی نیز روزانه به منظور سرقت اطلاعات کارت‌های اعتباری صورت می‌گیرد و تعداد این حملات روزبه‌روز در حال افزایش است.

کارشناسان هشدار می‌دهند که کاربران باید ضمن مراقبت فیزیکی از کارت‌های اعتباری خود، اطلاعات مربوط به خود و این کارت‌ها را تنها در سایت‌های شناخته شده و معتبر خرید الکترونیک واردکنند تا این داده‌های حساس به دست هکرها نیفتد.
کد مطلب: 47921
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام