۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۰

«حریم خصوصی مردم» با شبکه‌ ملی اطلاعات حفظ می‌شود

ایتنا- واعظی: وقتی سرور داخل کشور باشد در تمام ابعاد می‌توانیم امنیت و حریم خصوصی را تضمین کنیم.
«حریم خصوصی مردم» با شبکه‌ ملی اطلاعات حفظ می‌شود


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات یکی از مطالبات رهبری طی سال‌های گذشته بوده است، گفت: وقتی شبکه ملی اطلاعات داشته باشیم، حریم خصوصی مردم حفظ می‌شود و قطعا چالش‌های این حوزه از بین می‌رود.

به گزارش ایتنا از تسنیم «پویا»؛ محمود واعظی ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات یکی از مطالبات رهبری طی سالهای گذشته بوده است، اظهار کرد: ایشان تأکید داشتند که اگر شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شود هم می توانیم از فرصتهای فضای مجازی استفاده کنیم و هم از چالشهای آن بکاهیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه راه‌اندازی این شبکه در دستور کار دولتهای قبلی هم بوده است، تصریح کرد: هیچ کدام از دولتها بنا نداشتند که این شبکه اجرا نشود و اتفاقاً خیلی هم تلاش کردند اما خرسندیم که شبکه ملی اطلاعات در این دولت افتتاح شد.

وی با بیان اینکه ممکن است نگاه دولت‌های قبلی این بوده که به عنوان وزیر ارتباطات شبکه ملی اطلاعات را راه بیندازند، ابراز کرد: اما دیدگاه ما این بود که بستری ایجاد کنیم و از تعامل سایرین استفاده لازم را در راستای تکمیل این شبکه ببریم.

واعظی معتقد است سفره ICT باید به اندازه‌ای بزرگ شود که همه دور آن بنشینند و شبکه ملی اطلاعات هم دستاورد وزارت ارتباطات نیست و دستاورد مجموعه خانواده این حوزه است.

وزیر ارتباطات همچنین گفت: تا قبل پایان دولت انشاءالله رونمایی از فاز سوم شبکه ملی اطلاعات را خواهیم داشت که البته فکر نمی‌کنم طبق وعده قبلی به اردیبهشت ماه برسد زیرا تعطیلات عید زمانگیر است اما امیدواریم در تیر ماه شاهد رونمایی آن باشیم.

وی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات تمامی ندارد و با ابتکارات جدید که می‌آید، شبکه ملی اطلاعات باید توسعه پیدا کند؛ چه در این دولت و چه در دولت آینده، فکر می‌کنم هر کسی نسبت به این شبکه مسئول است و نباید از آن غافل شد تا اهداف در نظر گرفته شده توسط شورای عالی فضای مجازی محقق شود.

واعظی درباره مقوله حقوق شهروندی در شبکه ملی اطلاعات خاطرنشان کرد: وقتی شبکه ملی اطلاعات داشته باشیم، حریم خصوصی مردم حفظ می‌شود و قطعا چالشهای این حوزه از بین می‌رود.

وی افزود: وقتی سرور داخل کشور باشد در تمام ابعاد می‌توانیم امنیت و حریم خصوصی را تضمین کنیم؛ دنبال این هستیم تا شبکه ملی اطلاعات را با شغل و منافع گره می‌زنیم.

واعظی همچنین کنایه‌ای به مخالفان توسعه تکنولوژی و استارت‌آپها نیز داشت و اظهار کرد: تا کسب و کاری راه می‌افتد، عده‌ای که نگران کسب و کارشان هستند، نامه می‌نویسند تا جلوی آن را گرفته شود در حالیکه ما نمی‌توانیم یک عده را بیکار کنیم تا بقیه سر کار باشند.

وزیر ارتباطات همچنین گفت: خدمات را باید مساوی ثروت تلقی کرد و دولتی‌ها باید کمتر درباره شبکه ملی اطلاعات حرف بزنند.

واعظی در حاشیه این مراسم نیز از ابلاغ کاهش ۵۰ درصدی تعرفه استفاده از ترافیک داخلی در هفته آینده خبر داد و گفت: طبق مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه استفاده از ترافیک داخلی نصف استفاده از ترافیک خارجی تعیین شده که این مصوبه روز یکشنبه هفته آینده در کمیسیون به امضاء می‌رسد و روز بعد برای اجرا به تمامی ارائه‌دهندگان سرویس ابلاغ خواهد شد.
کد مطلب: 47917
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
شوخی بود یا جدی گفتید! حریم شخصی در شبکه های داخلی!
اونم تو کشوری که اس ام اس و مکالمات هم ذخیره می شوند!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام