۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۷
در مراسم رونمایی از پروژه مطرح شد:

انتقاد واعظی از اپراتورهای موبایل

دولت موبایل تا پایان بهمن‌ماه ایجاد خواهد شد
ایتنا - محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه‌های اپراتور سوم تلفن همراه همزمان با دهه مبارک فجر، از عدم تفاهم اپراتورهای موبایل فعلی با دارندگان پروانه فعالیت در حوزه اپراتور مجازی انتقاد کرد.
انتقاد واعظی از اپراتورهای موبایل


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عدم همکاری اپراتورهای موبایل با دارندگان پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه انتقاد کرد و گفت: اپراتورهای موبایل نگاه تمامیت خواهی دارند.


به گزارش ایتنا از مهر، محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه‌های اپراتور سوم تلفن همراه همزمان با دهه مبارک فجر، از عدم تفاهم اپراتورهای موبایل فعلی با دارندگان پروانه فعالیت در حوزه اپراتور مجازی انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه اپراتورهای تلفن همراه، به‌رغم وقتی که به آنها داده شده اما با هیچ یک از دارندگان پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه به توافق نرسیده‌اند، گفت: متاسفم که تاکنون هیچ اپراتور تلفن همراهی غیر از رایتل، نتوانسته است که با اپراتورهای مجازی تلفن همراه برای دراختیار گذاشتن شبکه موبایل، به توافق برسد.

واعظی ادامه داد: این بخاطر نگاه تمامیت خواهی است که فکر می‌کنیم اگر همه سر یک سفره بنشینیم، منافع کمتری می‌بینیم و باید همه چیز در اختیار و انحصار ما باشد.

وزیر ارتباطات با تاکید براینکه نگاه ما به فناوری اطلاعات و ارتباطات، رونق کسب‌و کار و اشتغال است و امیدوارم این تغییر نگاه را در جامعه نیز شاهد باشیم، گفت: پارسال در دنیا درآمد شرکت‌ها از فناوری رایانش ابری ۱۰۶ میلیارد دلار بوده است که اگر اجازه دهیم شرکت‌های داخلی با ایجاد دیتاسنترهای ابری، همه اطلاعات را نگه دارند و سرویس های لازم را با هزینه ای پایین ارائه دهند، علاوه بر رونق کسب و کار شاهد پایین آمدن هزینه و ارائه سرویس های متنوع مورد نیاز مردم خواهیم بود.

واعظی تصریح کرد: امروز بسیاری از فعالیت‌های تلفن همراه روی موبایل ارائه می‌شود و بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا موازی با راه‌اندازی دولت الکترونیک، بحث دولت همراه را نیز داشته باشیم تا مردم بتوانند در هر نقطه‌ای و در هر زمان که نیاز داشتند خدمات دولتی مورد نظر خود را از طریق موبایل دریافت کنند.

وی گفت: انشالله تا پایان بهمن ماه، فاز نخست دولت همراه را راه‌اندازی می‌کنیم و سیاستمان این است که هرآنچه داریم را روی موبایل بیاوریم.

وزیر ارتباطات، نقش موبایل را فقط برقراری تماس صوتی و ارسال اطلاعات ندانست و افزود: فعالیت‌های زیادی با موبایل می‌توانیم داشته باشیم و از اپراتورهای تلفن همراه می‌خواهم که با شرکت‌هایی که ارزش افزوده ایجاد می‌کنند، مشارکت کنند چرا که دنیا به سمت اینترنت همراه در حرکت است. به طوری‌که پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ میلیارد شی، انسان و موجود زنده به اینترنت متصل شوند.

به گفته وی همانطور که شبکه‌های مجازی زندگی مردم را دستخوش تغییرات کرده‌اند، اینترنت اشیا نیز باعث ایجاد تغییرات در زندگی مردم و جامعه خواهد شد.
کد مطلب: 47891
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام