کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ماجرای پلنت و بخش تصویربرداری ماهواره‌ای گوگل

24 بهمن 1395 ساعت 11:54

ایتنا- اکنون شرکت پلنت قصد دارد که به زودی کارهای خود را در این بخش سر و سامان داده و به صورت روزانه، از کل زمین، عکسبرداری نماید.




مدتی پیش بود که خبرهایی مبنی بر تصمیم گوگل برای واگذاری بخش تصویربرداری ماهواره‌ای خود به نام "ترابلا" در رسانه‌ها منتشر شد و قرار بود که بخش مذکور به "پلنت" که یکی از رقبای گوگل است، واگذار گردد. البته برای مدتی این ماجرا در سکوت گذشت و اطلاعاتی بیشتری در این زمینه منعکس نشد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، سرانجام گوگل، بخش تصویربرداری ماهواره‌ای خود را واگذار کرد و همانطور که پلنت هم به عنوان یکی از رقبای اصلی گوگل در عرصه تصویربرداری، اعلام کرده بود -که یکی از مشتریان ترابلاست و می‌خواهد با استفاده از این بخش، از هفت ماهوارۀ اسکای‌ست (SkySat) خود که وضوح بالایی هم دارد، بهره برداری کند- به این آرزوی خود رسید و آن را تصاحب کرد.


مطابق اطلاعات جدید، قرار است که گوگل، به محض انعقاد رسمی قرارداد خود با پلنت، تصاویر مورد نیاز برای گوگل ارث (Google Earth) و سایر محصولات را مستقیماً از خود پلنت بخرد.

شرکت گوگل در سال ۲۰۱۴، ترابلا را که در ابتدا با اسم اسکای باکس ایمیجینگ (Skybox Imaging) شناخته می‌شد، به قیمت ۵۰۰ میلیون دلار خرید.
بخش مذکور با حمایت‌های گوگل، توسعه یافت و مجموعه‌ای از ماهواره‌ها با وضوح کمتر از متر را راه‌اندازی کرد تا تصاویر گوگل مپس (Google Maps) را بهبود بخشیده و وضوح آنها را افزایش دهد.

هرچند که پلنت، هیچ‌یک از مفاد قرارداد مزبور را فاش نکرده است، اما گزارش‌های اولیه وال‌استریت ژورنال و بلومبرگ نشان می‌دهد که آلفابت (Alphabet) در قبال تحویل سخت‌افزار تصویربرداری خود، خواهان داشتن سهام در شرکت پلنت شده است.
همچنین طبق اظهارات ویل مارشال (Will Marshall)، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران پلنت، برخی از کارکنان ترابلا به تیم پلنت خواهند پیوست.

مارشال همچنین نوشت: مدت‌هاست که دستاوردهای ترابلا را تحسین کرده‌ایم و تصور می‌کنیم که مجموعه اسکای ست که از هفت ماهواره با وضوح بالا تشکیل شده است، مکمل خوبی برای ناوگان شصت ماهواره‌ای جدید ترابلا باشد.

به گفته وی، این دو سیستم وقتی به صورت متحد تحت نظر یک مدیریت باشد، قطعاً به پدیده‌ای منحصر به فرد تبدیل خواهد شد و قابلیت‌های ارزشمند و جدید از خود نشان خواهد داد و با وجود این همه دوربین که پلنت به آسمان خواهد فرستاد، می‌تواند به صورت روزانه از تمام گوشه و کنار جهان تصویربرداری کند.
 


کد مطلب: 47881

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47881/ماجرای-پلنت-بخش-تصویربرداری-ماهواره-ای-گوگل

ايتنا
  https://www.itna.ir