کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزودن ویژگی جست‌وجوی هوشمند برای یافتن تصاویر در فیس‌بوک

20 بهمن 1395 ساعت 17:46

ایتنا- حتی اگر شما به یاد نداشته باشید که چه زمانی عکس مورد نظر را گرفته‌اید، صرفا کافیست که به محتوای آن اشاره کنید، و سپس فیس‌بوک به شما کمک می‌کند که آن را بیابید.





شبکه اجتماعی فیس‌بوک به سبب داشتن توانایی‌های نرم‌افزاری فوق‌العاده مشهور است،‌ اما به نظر می‌رسد همچنان در حال افزایش این قابلیت‌های خود است،‌ به ویژه با استفاده از فناوری هوش مصنوعی.
اکنون فیس‌بوک از طریق جست‌وجوی تمامی تصاویر، قادر به مشاهده همه محتوای تصاویر خواهد بود. بدین ترتیب چنانچه شما افزودن توصیف مختصر و یا هر گونه تگ را به هنگام بارگذاری تصویر فراموش کرده‌اید، فیس‌بوک می‌تواند به هنگام نیاز، این تصویر را برایتان پیدا کند و یا حداقل، تصویر را مورد استفاده قرار دهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، این شبکه اجتماعی به تازگی اعلام نمود که امکان نرم‌افزاری جدیدی به نام سیستم جست‌وجوی هوشمند تصاویر (AI image) را راه‌اندازی نموده که می‌تواند همه‌ چیز را در تصاویر شما مشاهده کند، حتی اگر فراموش کرده باشید شناسه‌ای به آن بیفزایید.
بنا به گزارش فیس‌بوک، این سیستم نرم‌افزاری از پلتفرم لوموس (Lumos) جهت پی بردن به محتوای تصاویر و ویدئوها به همراه مرتب‌سازی گزینه‌هایی استفاده می‌کند که شما آپلود کرده‌اید.


این بدان معناست که حتی اگر شما به یاد نداشته باشید که چه زمانی عکس مورد نظر را گرفته‌اید، صرفاً کافیست که به محتوای آن اشاره کنید و سپس فیس‌بوک به شما کمک می‌کند که آن را بیابید.
فیس‌بوک برای توضیح بیشتر در خصوص نحوه عملکرد این ویژگی نرم‌افزاری جدید، مثال مشخصی ارائه نموده است: «فرض کنید شما به دنبال عکسی می‌گردید که در آن، پیراهن مشکی وجود داشته است...» اکنون در فیس‌بوک شما قادر به مشاهده همه تصاویرتان خواهید بود که در آن، پیراهن مشکی وجود دارد، حتی اگر تگ مخصوص این عنوان به آنها اضافه نشده باشد.

این موضوع همچنین بدین معناست که شما خواهید توانست عکس‌های خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید تا آنچه را که به دنبالش هستید، بیابید. البته، برای انجام این کار، لوموس باید قادر به شناسایی اشیاء به هنگام ظاهر شدن در تصاویر باشد. بدین منظور، توسعه‌دهندگان فیس‌بوک از آموزش‌های عمیق و شبکه‌ای برای آموزش این سیستم استفاده می‌کنند تا اشیاء را با استفاده از ده‌ها میلیون عکس و حاشیه‌نویسی مناسب شناسایی کنند.

با انجام این کار، جست‌وجوی تصویر می‌تواند صحنه‌ها، اشیاء، حیوانات، مکان‌‌ها، جاذبه‌های گردشگری و یا لباس را انتخاب کند. این سیستم همچنین از نظر درجه تنوع و نتایج جست‌وجوی تصاویر مشابه است.
شایان ذکر است یکی از مزایای این قابلیت جدید این است که فیس‌بوک را در توصیف تصاویر و ویدئوها با کاربرانی که محدودیت‌های جسمانی و دیداری دارند، کمک خواهد کرد.
 


کد مطلب: 47879

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47879/افزودن-ویژگی-جست-وجوی-هوشمند-یافتن-تصاویر-فیس-بوک

ايتنا
  https://www.itna.ir