۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۰

دامنه ir. در صدر دامنه‌های ثبت شده با هویت ایرانی

ایتنا- امسال بیش از 850هزار دامنه اینترنتی با پسوند ir. ثبت شده است که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.
دامنه ir. در صدر دامنه‌های ثبت شده با هویت ایرانی


آخرین آمار ارائه شده از ثبت پسوندها و دامنه های اینترنتی از عبور این دامنه‌ها از مرز ۸۵۰ هزار دامنه، حکایت دارد و در ۱۰ماه اول امسال، بالغ بر ۱۰۰ هزار دامنه اینترنتی در ایران ثبت شده است.


به گزارش ایتنا از مهر، مرکز ثبت پسوندها و دامنه‌های اینترنتی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در تازه‌ترین آمار خود از ثبت ۸۵۰ هزار و ۸۶۹ دامنه اینترنتی خبر داده است که در مقایسه با سال گذشته با ثبت ۱۰۰ هزار دامنه جدید طی ۱۰ ماهه امسال، ایران بزرگ‌ترین کشور خاورمیانه در تعداد دامنه‌های ثبت شده محسوب می‌شود.

این آمار در پایان سال ۹۴ بالغ بر ۷۵۴ هزار دامنه اعلام شده بود و بررسی‌ها نشان می‌دهد که پسوند «ir» هم‌چنان در صدر دامنه‌های ثبت شده فعال اینترنتی با هویت ایرانی قرار دارد و پسوند net.ir نیز کمترین میزان ثبت دامنه را به خود اختصاص داده است.

آخرین وضعیت ثبت دامنه‌های اینترنتی نشان می‌دهد که هم اکنون تعداد ۸۴۲ هزار و ۱۰۲ دامنه با پسوند ir در کشور فعال است که بیشترین تعداد دامنه اینترنتی را شامل می‌شود؛ هم‌چنین شمار پسوندهای ثبت شده co.ir بالغ بر ۳ هزار و ۹۱۱ دامنه، شمار دامنه‌های ثبت شده با پسوند ایران یکهزار و ۹۵۲ دامنه و شمار دامنه‌های ثبت شده با پسوند ac.ir حدود یک هزار و ۵۰۸ دامنه فعال اعلام شده است.

این درحالی است که تعداد دامنه‌های اینترنتی فعال حاکمیتی و دستگاه‌های اجرایی با پسوند gov.ir بالغ بر ۲۷۷ دامنه است.

در همین حال تعداد دامنه‌های فعال به ثبت رسیده با پسوند sch.ir حدود ۳۲۵ دامنه، با پسوند org.ir بالغ بر ۳۱۸ و id.ir بالغ بر ۴۳۶ دامنه برآورد می شود. تاکنون ۴۰ دامنه نیز با پسوند net.ir به ثبت رسیده و در مجموع ۸۵۰ هزار و ۸۶۹ دامنه در پایگاه ثبت دامنه‌های اینترنتی در ایران تا بهمن ماه ۹۵ ثبت شده و فعال است.

هم‌اکنون ایران از نظر تعداد دامنه اینترنتی فعال، نه تنها بزرگ‌ترین کشور در منطقه است؛ بلکه از کشورهایی نظیر سنگاپور، مالزی، هنگ‌کنگ، ترکیه، اسلواکی، یونان و فنلاند هم عبور کرده و با رشد سالانه ۴۵ درصدی، در میان چهار کشور برتر جهان از نظر رشد دامنه اینترنتی قرار دارد.
کد مطلب: 47846
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Russian Federation
این مقدار دامنه منطقی نیست یعنی ۱ درصد جمعیت ایران دامنه دارند!!؟
چه خبره، در دنیا دامنه در حال کاهش هست، ما برعکسیم!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام