۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۷

هولولنز و وایو برای واقعیت مجازی مشترک ادغام می‌شوند

ایتنا- همکاری در سراسر فضای واقعیت ترکیبی، به طرز شگفت انگیزی ساده و این کار در حال انجام است.
هولولنز و وایو برای واقعیت مجازی مشترک ادغام می‌شوند


بسیاری صاحبنظران، "واقعیت مجازی" را از مهم‌ترین فناوری‌های امروز می‌دانند، اما واقعیت این است که هنوز محدودیت‌های فراوانی برای کاربردی کردن آن در زندگی روزمره وجود دارد، موضوعی که دغدغه شرکت‌ها و دست‌اندرکاران این فناوری است.

تأثیر تماشای یک دوست در یک محیط ساخته شده به وسیله رایانه، با دیدن او در نمایشگر یا صفحه نمایش تلویزیون، قطعا یکسان نیست. حال و هوای واقعیت مجازی هم به همین شکل است، ولی در حال حاضر به لطف فناوری "واقعیت افزوده" زنده در هولولنز مایکروسافت و اچ.تی.سی وایو (HTC Vive) مورد پسند توسعه‌دهندگان، واقعیت مجازی و افزوده می‌تواند به راحتی هرچه تمام‌تر ادغام گردد تا ناظران بتوانند تجربه وی.آر (VR) را بین خودشان به اشتراک بگذارند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، درو گاتلیب (Drew Gottlieb)، توسعه دهندۀ نرم‌افزار در وبلاگش، به شرح توضیحات خود از راه‌اندازی این قابلیت پرداخت و اظهار داشت که قابلیت فوق‌الذکر، این امکان را فراهم می‌کند که کاربران هولولنز، بتوانند آنچه که کاربران وایو می‌کشند را ببینند.
گاتلیب، بعد از طراحی و ساخت یک اپلیکیشن با قابلیت نقاشی سه‌بعدی ابتدایی مثل تیلت براش (Tilt Brush)، به سادگی هولولنز و وایو را در سرویس‌های شبکه‌ای یونیتی (Unity)، ادغام کرد. به محض انجام این کار، جهان مربوط به هولولنز و وایو، همگام و هماهنگ شدند.



گاتلیب البته در شرح خود نوشت که هرچند این سیستم کامل نیست اما راه حلی سریع و کارآمد به حساب می‌آید: «این سامانه حتی بسیار بهتر از آنچه انتظار داشتیم کار می‌کند.» به گفته او هیچ گونه محدودیتی برای ورود تعداد ناظران هولولنز به این برنامه وجود ندارد.
این جهشی قابل توجه به شمار می‌آید،‌ زیرا با این شرایط دیگر نیازی به هدست وی.آر هم نیست و در نتیجه هر کاربری که دارای هولولنز باشد می‌تواند کنترل کننده‌های حرکتی را بردارد و شکل‌ها و نقاشی‌های مورد نظر خود را روی هوا در فضای واقعی نقاشی کند و از نقاشی خود لذت ببرد.

در حال حاضر مهندسان تمام سعی و تلاش خود را به کار می‌بندند که با بهره‌گیری از هولولنز، معماری و طرح‌های مورد نظر خود را در جهان واقعی تصویرسازی کنند. البته تشخیص تعداد قابلیت‌هایی که نیاز است ادغام شوند تا این امکان، فراهم شده و در واقع این رؤیا، محقق شود، بسیار مشکل است، اما در صورت تحقق، کمک بسیار زیادی به صنایع مختلف خواهد کرد و موجب افزایش نوآوری‌ها و اختراعات در مباحث گوناگون خواهد شد.
 
کد مطلب: 47842
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام