۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۵

باز کردن کد کروم بر روی آی.او.اس توسط گوگل

ایتنا- گوگل، کد کروم را روی آی.او.اس باز می‌کند و به این ترتیب، می‌توانید از مرورگر جدید دستگاه‌های مبتنی بر این سیستم عامل لذت ببرید.
باز کردن کد کروم بر روی آی.او.اس توسط گوگل


در حالی که مدت زیادی از معرفی گوگل کروم برای آی.او.اس نمی‌گذرد، به یکی از بهترین مرورگرها در این سیستم عامل تبدیل شده است.
این مرورگر دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که مختص پلتفرم مورد بحث است. مرورگر گوگل کروم علاوه بر محبوبیت در سیستم عامل‌های دسکتاپ، بر روی پلتفرم آی.او.اس نیز کاربران زیادی دارد. گوگل در پستی اعلام کرد که کروم آی.او.اس به خاطر پیچیدگی‌های مضاعفی که دارد، از سایر برنامه‌های پروژه "کرومیوم"، متمایز شده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، پروژه کرومیوم (Chromium) شرکت گوگل به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد که به کدهای متن باز مرورگر کروم دسترسی داشته باشند، آنها را آزمایش کرده یا تغییر بدهند. اما نسخه آی.او.اس این مرورگر تا مدتی پیش، از این امکان محروم مانده بود.


به بیان دیگر، کروم مثل سایر پلتفرم‌ها، برای آی.او.اس هم به منبع باز تبدیل شده است و به کاربران این امکان را می‌دهد که داده‌های خود را بررسی، ویرایش و تدوین کنند.
به گفته کارشناسان علت اینکه تاکنون کدهای این نسخه در پروژه کرومیوم ارائه نمی‌شد، سختی اجرای مرورگر کروم روی دستگاه‌های اپل بوده است.

کلیه مرورگرهای آی.او.اس بر اساس وب‌کیت (WebKit) کدنویسی شده‌اند، بنابراین گوگل برای گنجاندن کروم در برنامه کرومیوم، ضمن پشتیبانی از وب‌کیت به بلینک (Blink) هم احتیاج داشت.
کروم آی.او.اس نسبت به سایر برنامه‌های پروژه کرومیوم، زمان بیشتری به طول انجامید، زیرا پیچیدگی‌های خاصی نسبت به سایر برنامه‌های مذکور داشت.

با این تغییرات و متن باز شدن کروم در آی.او.اس، مطمئناً پیشبرد پروژه کرومیوم سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت و این امکان را فراهم خواهد کرد تا کاربران بیشتری بتوانند در کشف اشکالات و آسیب‌پذیری‌های این مرورگر به گوگل کمک کنند.

توسعه دهندگانی که می‌خواهند روی اپلیکیشن‌های آی.او.اس کار کنند یا به دنبال برطرف کردن حفره‌های امنیتی هستند، اکنون با فراهم شدن کدهای متن باز، کار آنها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

لازم نیست که حتماً شما یک برنامه‌نویس باشید تا بتوانید از امکانات متن باز بهره‌مند شوید. این کار باعث می‌شود که مرورگرهای آی.او.اس پا به پای مرورگرهای اندروید، به‌روزرسانی شده و حرکت کنند. مرورگرهای زیادی نظیر اپرا، در سال ۲۰۱۳، با شروع این پروژه، خود را مطابق پروژه کرومیوم، تغییر دادند.
 
کد مطلب: 47838
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام