کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برتری همکاری گوگل و اینتل در عرصه اینترنت اشیا

خبرگزاری فارس , 16 بهمن 1395 ساعت 7:59

ایتنا - شرکت‌های اینتل و گوگل در حوزه اینترنت اشیا همکاری‌های قابل توجهی با همدیگر دارند.




اگر چه شرکت اینتل روابط خود با گوگل در زمینه استفاده از اندروید را متوقف کرده، اما دو طرف در حوزه اینترنت اشیا همکاری‌های قابل توجهی با همدیگر دارند.


به گزارش ایتنا از فارس، گوگل نسخه‌ای از سیستم‌عامل اندروید موسوم به Android Things را طراحی کرده که نسخه‌ای سبک از سیستم‌عامل مذکور برای استفاده در محصولات هوشمند و در دنیای اینترنت اشیا است. قرار است این سیستم‌عامل بر روی برد رایانه‌ای Joule 570x ساخت شرکت اینتل نصب شود.

این کار ساخت محصولات مبتنی بر اندروید را برای اینتل تسهیل می‌کند. این نوع محصولات هوشمند را می‌توان برای پیشبرد امور متنوعی در منازل، محیط کار و در صنایع مورد استفاده قرار داد.

برد یاد شده می‌تواند کاربردهای فراوانی در زمینه پردازش اطلاعات و همین‌طور انجام امور گرافیکی داشته باشد و از پخش تصاویر با دقت 4K نیز پشتیبانی می‌کند. از این برد می‌توان در پهپادها و ربات‌ها نیز استفاده کرد.

علاوه بر این امکان افزودن برد سه بعدی RealSense 3D به Joule 570x وجود دارد که شناسایی اشیا و برآورد فواصل را ممکن می‌کند. این برد دارای پردازنده Atom T5700 ، ۴ گیگابایت رم LPDDR4، ۱۶ گیگابایت حافظه و سازگار با استاندارد بی سیم 802.11ac است.


کد مطلب: 47828

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47828/برتری-همکاری-گوگل-اینتل-عرصه-اینترنت-اشیا

ايتنا
  https://www.itna.ir