۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰

مدیر اپل خواستار برخورد قضایی با اقدام ضد مهاجرتی ترامپ است

ایتنا - به گفته تیم کوک اپل هنوز در تلاش است تا ترامپ را قانع کند که از اجرای چنین تصمیمی دست بردارد.
مدیر اپل خواستار برخورد قضایی با اقدام ضد مهاجرتی ترامپ است


ممکن است شرکت فناوری اپل هم به جمع شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و آمازون بپیوندد که شکایت حقوقی از ترامپ به علت دستورالعمل ضدمهاجرتی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.


به گزارش ایتنا از فارس، تیم کوک مدیرعامل اپل قبلا علیه فرمان اجرایی جدید ترامپ در این زمینه سخنرانی کرده بود. این فرمان مانع از ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران به آمریکا می‌شود.

کوک در توضیح علت برخورد قضایی با این مساله گفته که چنین تصمیمی برای صدها کارمند اپل مشکل ایجاد می کند و بسیاری از آنها مطلبی را در مورد تاثیر این تحریم بر خانواده‌های خود بیان کرده‌اند که قلب انسان را به درد می‌آورد.

هنوز مشخص نیست آیا اپل به طور مستقل علیه ترامپ طرح شکایت خواهد کرد یا برای زیرسوال بردن مبنای قانونی و حقوقی این تصمیم بودجه ای برای کمک به سازمان ها و نهادهای دیگر فعال در این زمینه اختصاص می دهد. آمازون و مایکروسافت برای اقدام در این زمینه از دادستان کل واشنگتن کمک گرفته اند.

کوک همچنین گفته است که اپل هنوز در تلاش است تا ترامپ را قانع کند که از اجرای چنین تصمیمی دست بردارد. وی افزوده است: علت قدرت آمریکا در جهان سوابق مهاجرتی افراد و ظرفیت و ثبات ما به عنوان مردمی است که به افرادی از سراسر جهان با پیشینه های مختلف خوشامد می گویند. همین امر ما را خاص کرده و ما باید این روند را متوقف کنیم و به طور جدی در موردش فکر کنیم.
کد مطلب: 47826
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام