۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۱

هوش مصنوعی در محل کار ریسک‌های جدی امنیتی را به فرد تحمیل می‌کند

ایتنا- هوش مصنوعی در محل کار، در عین اینکه به امنیت و بهره‌وری کمک می‌کند می‌تواند ریسک‌های جدی امنیتی را به افراد تحمیل کند.
هوش مصنوعی در محل کار ریسک‌های جدی امنیتی را به فرد تحمیل می‌کند


هوش مصنوعی در پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب و حتی در فعالیت و کار صحیح، هر چند به افراد کمک می‌کند، اما از آنجا که در حال حاضر برای نظارت بر آنها در محل کار نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، به نظر نمی‌رسد در کل، پدیده چندان خوشایندی باشد!
هفته‌نامه انگلیسی نیوساینتیست (New Scientist) اخیرا اعلام کرده که به تازگی شرکتی به نام استاتوس تودی (StatusToday) که در لندن قرار دارد، به شتاب دهندۀ امنیتی که توسط سازمان جی.سی.اچ.کیو (GCHQ) انگلستان راه‌اندازی شده است، پیوسته است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، هوش مصنوعی این شرکت، از کلان داده (Big Data) مرتبط با نوع عملکرد و عادت‌های شما در محل کار نظیر فایل‌هایی که به آنها دسترسی دارید و زمانی که درها را قفل می‌کنید و ... استفاده می‌کند و بدین سان می‌تواند رفتارهای غیرعادی شما را تشخیص دهد.
به عنوان مثال، اگر در حین کار، دانلودی با حجم بالا از شما مشاهده شود به گونه‌ای که تاکنون چنین چیزی رخ نداده باشد، هوش مصنوعی مورد بحث، بلافاصله به شرکت هشدار می‌دهد و از شما می‌پرسد که چرا چنین اتفاقی افتاده است؟


البته موارد و دلایل استفاده از این هوش مصنوعی در جی.سی.اچ.کیو کاملاً واضح و موجه است. این سازمان، در واقع به دنبال آن است که در مقابل جاسوس‌ها برای دسترسی به اسرار محرمانه و اطلاعات ارزشمند بایستد. این هوش مصنوعی همچنین این قابلیت را دارد که در تمامی شرکت‌ها و سازمان‌هایی که نگران دسترسی و سوءاستفاده کارکنان سابق از اطلاعات خود هستند، مورد استفاده قرار گیرد.

با همه این ویژگی های مثبت، از آنجا که این هوش مصنوعی، برای بررسی میزان بهره‌وری مورد استفاده قرار می‌گیرد، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را افزایش می‌دهد و احتمال به خطر افتادن این مقوله مهم را تشدید می‌کند.
به عنوان مثال، اگر شما یکی از دوستان خود را در یک بخش دیگر از سازمان ملاقات کنید، مدیریت می‌تواند از این ملاقات مطلع شود، یا حتی در موردی مهم‌تر، در صورتی که به هر دلیلی ترجیح دهید کمی الگوی کاری معمول خود را دستخوش تغییر نمایید، این سیستم شما را متهم به کم‌کاری می‌کند.

فناوری هوش مصنوعی و کاربردها و تسهیلات فراوان آن در کسب و کارهای گوناگون، به هیچوجه قابل انکار نیست،‌ اما اکنون و با این قابلیت‌های تازه، سؤال اصلی اینجاست که آیا کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها چنین چیزی را قبول می‌کنند؟
نظارت بر افراد در سازمان و به منظور حُسن انجام کار، ذاتاً بد نیست، اما اگر کارفرما بخواهد بدون این‌که به کسی بگوید، آنان را مدام زیر نظر داشته باشد، یک مسئله کاملاً متفاوت است.
 
کد مطلب: 47818
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام