کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ناکامورا، طراح بازی‌های محبوب رایانه‌ای درگذشت

خبرگزاری فارس , 12 بهمن 1395 ساعت 14:23

ایتنا- یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های ناکامورا، پک‌من بود که برای بسیاری از کاربران خاطره انگیز است.




ماسایا ناکامورا خالق بازی محبوب پک من در سن ۹۱ سالگی درگذشت. وی در سال ۱۹۵۵ با تاسیس شرکت نامکو بازی‌های ویدئویی محبوبی را خلق کرد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از سی.نت، بازی پک من که در دهه ۸۰ میلادی طراحی و عرضه شد برای بسیاری از کاربران رایانه‌ها خاطره انگیز است و بسیاری از ایرانیان نیز جز طرفداران بازی یاد شده محسوب می‌شوند. در این بازی کاربران باید جلوی خورده شدن شخصیت‌های بازی توسط یک کاراکتر مهاجم که انها را می‌بلعد بگیرند.

بازی یاد شده بعد از عرضه گوشی‌های هوشمند نیز محبوبیت خود را حفظ کرد و نسخه اندرویدی و iOS آن نیز عرضه شد. کیفیت گرافیکی بازی یاد شده نیز در چهار دهه اخیر بسیار ارتقا یافته است.

ماسایا ناکامورا پایه‌گذار و طراح ده‌ها بازی رایانه‌ای محبوب بود. اولین تلاش شرکت نامکو در زمینه تولید بازی‌های ویدئویی در دهه ۶۰ میلادی رخ داد. این شرکت در سال ۲۰۰۵ پس از ادغام در شرکتی به نام Bandai ، نام Bandai Namco را برای خود برگزید و در توکیو اولین مجموعه خدمات بازی واقعیت مجازی را ارائه داد.

ناکامورا در تمام مدت زندگی خود در شرکتی که تاسیس کرده بود مشغول کار بود و مشاغل عالی مدیریتی آن را در اختیار داشت. به علت درخواست خانواده جزییاتی در مورد علت و مرگ وی ارائه نشده است.


کد مطلب: 47806

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47806/ناکامورا-طراح-بازی-های-محبوب-رایانه-ای-درگذشت

ايتنا
  https://www.itna.ir