۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۷
به زودی وارد بازار می‌شوند:

این عینک هوشمند بر روی چیزی که به آن نگاه می‌کنید، تمرکز می‌کند

ایتنا- طی دو تا سه سال آینده، عینک‌های هوشمند وارد بازار می‌شوند که به طور خودکار روی چیزی که به آن نگاه می‌کنید، تمرکز می‌کنند.
این عینک هوشمند بر روی چیزی که به آن نگاه می‌کنید، تمرکز می‌کند


وقتی سن کارلوس مسترنجلو (Carlos Mastrangelo)، استاد رشته‌های مهندسی کامپیوتر و برق در دانشگاه یوتا، از پنجاه سال گذشت، مشکل بینایی او شروع شد؛ البته بسیاری از مردم، با افزایش سن این مشکل را پیدا می‌کنند. پزشک چشم، به او گفته بود که در هنگام مطالعه، عینک بزند چون نمی‌توانست خیلی خوب، کلمات را بخواند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، مسترنجلو در یک ایمیل به ورج (The Verge) نوشت که من همیشه از خودم می‌پرسم که چرا من هنوز دارم با تکنولوژی بنجامین فرانکلین کار می‌کنم، من که در قرن هجدهم زندگی نمی‌کنم.
اما مسئله‌ای که بیش از هر چیز او را آزار می‌داد، این بود که او مجبور بود عینک خود را در طول روز، مرتب بردارد و دوباره حین مطالعه روی چشمش بگذارد. حین رانندگی نمی‌توانست برای نگاه کردن به جاده، آنها را روی چشمش بگذارد، اما برای دیدن صفحه راهنمای جی.پی.اس لازم بود که عینک داشته باشد. به همین خاطر هم تصمیم گرفت این مشکل را برای خودش حل کند.



او یک عینک هوشمند ساخت. این عینک که اخیراً در نمایشگاه جهانی سی.ای.اس (CES) رونمایی شد، از لنز مایع ساخته شده که به طور خودکار روی آنچه مدنظر شخص است، تمرکز می‌کند. نکته جالب اینکه مهم نیست شیء مورد نظر شخص، دور یا نزدیک باشد و فناوری موجود در این عینک، خود را تطبیق می‌دهد.
حال و با این تکنولوژی، همه انسان‌هایی که اوضاع چشمشان مثل مسترنجلو باشد، می‌توانند از این نسل جدید عینک هوشمند استفاده کنند و دیگر لازم نیست که مدام عینک را از روی چشمشان بردارند و در مواقع نیاز دوباره روی چشمشان بگذارند.

نحوه کار این عینک هوشمند به این صورت است با کمک گرفتن از حسگر مسافت که از اشعه مادون قرمز استفاده می‌کند، فاصله بین عینک و جسم روبرو را تخمین زده و لنز مایع را برحسب آن برای دید بهتر تنظیم می‌کند. در حقیقت انحنای لنز این عینک، فاصله کانونی را کنترل می‌کند.

به گفته متخصصین، این کار که در سنین جوانی به صورت خودکار توسط چشم صورت می‌گیرد، به مرور و با افزایش سن، چشم‌ها سخت‌تر می‌شود و به همین خاطر مطالعه کتاب نیز در این سنین مشکل می‌شود.

فناوری موجود در این عینک هوشمند فوق‌العاده کارآیی دارد و به نظر می‌رسد استقبال فراوانی از آن به عمل آید.
 
کد مطلب: 47800
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام