۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۰
بدلیل احتمال بروز خطر:

فراخوانی بیش از یکصدهزار باتری اچ‌پی

ایتنا – اچ‌پی می‌گوید تنها کمتر از یک درصد از لپ‌تاپ‌هایی که در طی سه سال گذشته به فروش رسانده، دارای باتری معیوب بوده‌اند.
فراخوانی بیش از یکصدهزار باتری اچ‌پی


به گزارش ایتنا به نقل از فورچون، شرکت هیولت‌پکارد هفته گذشته به دلیل احتمال گرمای بیش از حد و بنابراین آتش‌زایی نزدیک به صد و یک هزار باتری، آنها را فراخوانی کرد.

اعلامیه این رایانه‌ساز پس از یک فراخوانی دیگر در ماه ژوئن منتشر می‌شود که بنا بر گزارش کمیسیون امنیت محصولات مصرفی(USCPSC)، گفته می‌شد ۴۱ هزار باتری دارای اشکال بودند.

کمیسیون فوق اشاره می‌کند که تنها گزارش دریافتی پیرامون باتری معیوب، مربوط به یک باتری بوده که بیش از حد گرم شده و ذوب شده بود که منجر به یک هزار دلار خسارت به دارنده آن گردید.

گفته می‌شود افرادی که از ماه مارس ۲۰۱۳ تا اکتبر ۲۰۱۶ لپ‌تاپ‌هایی با مدل‌های زیر خریداری کرده‌اند، ممکن است مشمول این فراخوانی باشند:
HP، Compaq، HP ProBook، HP ENVY،Compaq Presario و HP Pavilion.

گفتنی است باتری‌های معیوب روی خود یکی از بارکدهای زیر را دارند: ۶BZLU، ۶CGFK، ۶CGFQ، ۶CZMB، ۶DEMA، ۶DEMH، ۶DGAL و ۶EBVA.

این شرکت عنوان می‌کند که تنها کمتر از یک درصد از لپ‌تاپ‌هایی که در طی سه سال گذشته به فروش رسانده، دارای باتری معیوب بوده‌اند.


سخنگوی اچ‌پی در ایمیلی به فورچون گفته است: «اچ‌پی هر باتری معیوبی که به تأیید رسیده باشد، را بدون هیچ هزینه‌ای تعویض می‌کند.»

البته سخنگوی فوق نمی‌گوید که چه چیزی موجب ناکارآیی باتری‌ها شده است.

کمیسیون USCPSC نیز اظهار می‌کند: «بهتر است مصرف‌کنندگان خیلی زود استفاده از باتری‌های فراخوانی شده را متوقف کرده، آنها را از کامپیوترهای نوت‌بوک خود خارج نموده، و با اچ‌پی برای تعویض رایگان باتری تماس بگیرند.»

این کمیسیون در ادامه می‌گوید: «بهتر است تا زمان تعویض باتری، مصرف‌کنندگان از برق مستقیم استفاده نمایند.»
 
کد مطلب: 47774
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام