۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۰۰

امکان ساخت برنامه مبتنی بر واقعیت‌های مجازی در گوگل توسط کاربران

ایتنا- هرکسی می‌تواند یک برنامه برای رویاپردازی واقعیت‌های مجازی (VR) در گوگل بسازد.
امکان ساخت برنامه مبتنی بر واقعیت‌های مجازی در گوگل توسط کاربران


هرچند فناوری واقعیت مجازی به عنوان یک تکنولوژی پیشرو به سرعت در میان شرکت‌ها و خصوصاً توسعه دهندگان در حال گسترش است، اما اقبال فراوان به آن اکنون در میان کاربران عادی نیز دیده می‌شود و شرکت‌ها نیز دامنه فعالیت در این خصوص را به تدریج به کاربران عام هم واگذار می‌کنند.

مطابق گزارش‌های منتشره در رسانه‌ها،‌ از همین هفته، هر کاربری می‌تواند یک برنامه برای رؤیاپردازی پلت‌فرم‌های مجازی در گوگل منتشر کند که پیش از این، تنها مختص گروه محدودی از برنامه‌نویسان، کاربران و شرکای اینترنتی بوده است.
بنا به گفته سایت توسعه‌دهندگان گوگل، هر کاربری خواهد توانست یک برنامه شخصی از طریق فروشگاه بازی و مشابه با سایر برنامه‌های اندروید ایجاد کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از The Verge، البته این روند چندان هم غیرمنتظره نیست، با توجه به اینکه گوگل پیش از این قول داده بود که پلتفرمی برای همه توسعه‌دهندگان همزمان با معرفی واقعیت‌های مجازی در سال ۲۰۱۷ باز کند، به نظر تغییر قابل پیش‌بینی و خوشایندی است.

به منظور کسب اطمینان در خصوص اینکه آیا این برنامه‌های رؤیایی دارای سطح کیفیتی مطلوبی هستند یا نه، گوگل همچنین یک صفحه از این ایده‌های ذهنی با کیفیت مورد نیاز برنامه‌ها منتشر کرده تا مطمئن شود که همه آنها مطابق استانداردهای گوگل هستند.
توسعه‌دهندگان نیز ملزم به ایجاد برخی از خصوصیات منحصربفرد در برنامه واقعیت‌های مجازی خواهند بود از جمله فوتوسفر۳۶۰ درجه و یا آیکن‌های VR.

به نظر کارشناسان، این تصمیم، پیشرفتی شایان توجه برای گوگل محسوب شده و کاربران و توسعه دهندگان فراوانی را جذب آن خواهد نمود.
کد مطلب: 47761
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام