۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۰۰

گزارش عملکرد مالی گوگل

ایتنا – جست‌وجوی موبایل و آگهی‌های ویدیویی در یوتیوب، همچنان منبع درآمد اصلی گوگل را تشکیل می‌دهند.
گزارش عملکرد مالی گوگل
به گزارش ایتنا به نقل از بیزنس‌اینسایدر، جست‌وجوی موبایل و آگهی‌های ویدیویی منبع اصلی درآمد آلفابت در سه‌ماهه چهارم بودند؛ اما صرف هزینه فزاینده در بخش سخت‌افزار و دیگر کسب و کارها و همینطور نرخ مالیات بیش از حد انتظار، موجب شد تا نتایج مالی این شرکت علیرغم اعداد خیره‌کننده، چندان که باید و شاید رضایتبخش نباشند.

در واقع درآمد آلفابت در سه‌ماهه چهارم مالی، ۲۶ میلیارد و ۶۰ میلیون دلار بود که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، ۲۲ درصد افزایش نشان می‌داد.

گفتنی است در ساعات پایانی روز پنج‌شنبه و پس از اعلام گزارش عملکرد مالی سه ماهه چهارم، ارزش سهام گوگل با ۲ درصد کاهش به ۸۱۴.۸۰ دلار رسید.

«دیگر درآمدها» نیز نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد رشد نشان می‌دادند. این رقم بیانگر آن است که بخش سخت‌افزار – که گوگل با عرضه محصولات جدیدی همچون گوشی گوگل‌پیکسل، هدست واقعیت مجازی دی‌دریم‌ویو و بلندگوی گوگل‌هوم – تا حد زیادی بر آن تمرکز داشته، به سودآوری نسبی رسیده است.

علاوه بر آمار و ارقام گفته شده، سرمایه‌گذاران منتظر بودند تا ببینند شرکت‌های مورد حمایت آلفابت چه عملکردی داشته‌اند. این شرکت‌ها گستره وسیعی را شامل می‌شوند؛ از اتومبیل‌های خودران گرفته تا بیوتکنولوژی.


گفتنی است آلفابت چندین پروژه را تعطیل اعلام کرد و در نیمه دوم سال ۲۰۱۶، شاهد از دست دادن رهبران مدیران اجرایی رده‌بالای خود بود.

گفته می‌شود این اقدامات آلفابت برای کاهش هزینه روی آن دسته از شرکت‌های مورد حمایت بوده که هنوز درآمدی نصیب این شرکت بزرگ نکرده‌اند.

خانم روث پورات (معاون مالی آلفابت) نیز در اظهارات خود پیرامون عملکرد مالی این شرکت، با اشاره گذرا به این شرکت‌های مورد حمایت، گفت که گوگل همچنان سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها را مدنظر قرار خواهد داد.
 
کد مطلب: 47753
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام