۰
plusresetminus
شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۲

رکورد جدید علی‌بابا

ایتنا – شرکت علی‌بابا با افزایش ۵۴ درصدی در فروش و رسیدن به رقم ۷ میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار، رکورد جدیدی برای خود ثبت کرد.
رکورد جدید علی‌بابا


عملکرد علی‌بابا در سه‌ماهه مالی اخیر از انتظار تحلیلگران مالی فراتر رفت.


به گزارش ایتنا به نقل از تک‌کرانچ، درآمد خالص غول تجارت الکترونیکی چینی در سه‌ماهه مالی اخیر، به رقم ۱۷ میلیارد و ۱۲۰ میلیون رنمینبی (۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلار) از درآمد ناخالص ۵۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون رنمینبی (۷ میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار) رسید که رقم اخیر، افزایشی ۵۴ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

عایدی به ازای هر سهم نیز ۶.۹۴ رنمینبی یا معادل با یک دلار گزارش شد و این یک برد بزرگ برای علی‌بابا به شمار می‌رود.

گفتنی است با اینکه پیش‌بینی تحلیلگران وال‌استریت پیرامون درآمد خالص این شرکت، ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون رنمینبی و درآمد کلی ۵۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون رنمینبی بود، اما علی‌بابا توانست از انتظارها فراتر رود.
در پرتو این دستاورد، علی‌بابا انتظار دارد درآمد آن در سال ۲۰۱۷ از ۴۸ درصد، به ۵۳ درصد افزایش یابد.

همچنین گفتنی است منبع اصلی درآمد علی‌بابا، داد و ستدهای تجاری (بازار Taobao و سرویس T-Mall برای برندهای سازمانی) است و این کسب و کارها ۴۶ میلیارد و ۵۸۰ میلیون رنمینبی از درآمد آن را شامل شده‌اند که نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۴۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.


علی‌بابا در ماه دسامبر گفته بود بازارهای آن در هر ماه ۴۹۳ کاربر دارند که ۴۴۳ میلیون تن از آنان را خریداران فعال تشکیل می‌دهند.

در این بیانیه آمده بود تعداد کاربران ماهیانه تائوبائو در ماه دسامبر به مرز ۴۹۳ میلیون رسید، در حالی که این رقم در ماه سپتامبر ۴۵۰ میلیون بود.

گفتنی است اکنون کشور چین ۷۳۱ کاربر اینترنتی دارد که ۹۵ درصد از آنان از اینترنت همراه استفاده می‌کنند.
 
کد مطلب: 47741
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام