کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جیمیل پیوست‌های جاوا اسکریپت را مسدود می‌کند

11 بهمن 1395 ساعت 20:09

ایتنا- جی میل در ماه فوریه به دلایل امنیتی، مسدود کردن پیوست‌های جاوا اسکریپت را شروع می‌کند.




اگر در این فکر هستید که یک فایل جی.اس را به هر دلیلی برای کسی ارسال کنید، فقط تا چند روز دیگر فرصت دارید این کار را از طریق جیمیل انجام دهید. این سرویس، قرار است در روز سیزدهم فوریه، شروع به مسدود کردن پیوست فایل‌های جاوا اسکریپت کند و این نوع فایل‌ها را به لیست فایل‌های دارای محدودیت خود از قبیل .exe، .msc و .bat اضافه کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، اگر بخواهید در روز سیزدهم و بعد از آن، یک فایل جی.اس را ضمیمه کنید، پیامی دریافت می‌کنید که اعلام می‌کند این امکان مسدود شده است زیرا محتوای آن، ممکن است مشکلات امنیتی به ویژه باج‌افزار به همراه داشته باشد.

باج‌افزار نوعی بدافزار است که به مجرمان این امکان را می‌دهد که بتوانند از طریق یک کنترل از راه دور، کامپیوتر قربانی را قفل کنند به طوری که کاربر نتواند از سیستم خود استفاده کند.



گفتنی است که فایل‌های جاوا اسکریپت به خودی خود، بد نیستند اما مردم با ضمیمه کردن این‌گونه فایل‌ها به ایمیل‌های خود، وقتی روی یکی از آنها کلیک می‌کنند، فایل‌های موردبحث به صورت یک دانلودکننده باج‌افزارها یا سایر بدافزارها عمل می‌کند.
حتی اگر فایل‌های جی.اس به صورت فایل‌های زیپ، .tgz، .gz، .bz2 ارسال شوند نیز گوگل می‌تواند آنها را تشخیص دهد.

البته همچنان راه حلی برای این مورد وجود دارد: در مواردی که واقعاً باید یکی از این فایل‌ها را برای یکی از دوستان یا همکاران خود ارسال کنید، می‌توانید آن را روی گوگل درایو (Google Drive) خود آپلود کنید.

بدافزارهای بسیاری از فایل‌های جی.اس به صورت هرزنامه، برای آلوده کردن قربانیان به نرم‌افزارهای باج‌گیر استفاده می‌کنند. با اعمال این محدودیت از سمت جیمیل، به میزان قابل توجهی با این حملات مقابله می‌شود.

مسدود کردن پسوندهای جی.اس قدمی مثبت در حفظ امنیت کاربران می‌باشد. کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که ایمیل‌هایی که از طرف افراد ناشناس ارسال می‌گردند را باز نکنند.
متأسفانه هرروزه با مسدود شدن روش‌های قدیمی، توسعه دهندگان بدافزارها سعی می کنند که به ترفندهایی جدید برای ارسال فایل‌های آلوده به کاربران دست ‌یابند و در این مسیر هم موفق می‌شوند که برای جلوگیری از این موضوع کاربران باید هوشیار باشند.
 


کد مطلب: 47736

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47736/جیمیل-پیوست-های-جاوا-اسکریپت-مسدود-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir