۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۴
توسط مالک فیس‌بوک زاکربرگ:

تصاحب یک شرکت هوش مصنوعی

ایتنا - این نخستین تصاحب مؤسسه چان زاکربرگ (همسر مارک زاکربرگ) محسوب می‌شود و این امید وجود دارد که این فناوری به اهالی جامعه علمی کمک کند تا به کشف و به‌اشتراک‌گذاری تحقیقات بپردازد.
تصاحب یک شرکت هوش مصنوعی


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از recode، سازمان خدمات بشردوستانه زاکربرگ در حال تصاحب یک شرکت فناوری تازه‌کار در زمینه جست‌وجو و هوش مصنوعی با نام مِتا است.

مؤسسه چان زاکربرگ یا به اختصار CZI که توسط مارک زاکربرگ و همسرش پریسیلا چان پایه‌گذاری شده، در نظر دارد میلیاردها دلار از ثروت این زوج را در راه‌های بشردوستانه و خیریه صرف نماید.
حالا هم این مؤسسه با خرید شرکت نوپای متا، نخستین تصاحب خود را انجام داده است. گفتنی است تصاحب و خرید شرکت متا، در همین راستا قرار دارد.

بنابر یک پست فیس‌بوکی، تخصص این شرکت تازه‌کار در زمینه هوش مصنوعی است و محصول آن به دانشمندان کمک می‌کند تا میلیون‌ها مقاله علمی را بخوانند، درک کنند و آنها را اولویت‌بندی نمایند.
این امید وجود دارد که فناوری گفته شده به اهالی جامعه علمی کمک کند تا به کشف و به‌اشتراک‌گذاری تحقیقات بپردازد.

در ادامه پست فیس‌بوکی فوق آمده است: «شرکت متا به دانشمندان کمک خواهد کرد تا به طور بلادرنگ از اکتشافات دیگران آگاه شوند، مقالات مهم که ممکن است از دید پنهان مانده باشند را پیدا کنند، یا حتی سمت و سوی آتی زمینه‌های پژوهشی را نیز حدس بزنند.»


گفتنی است این شرکت در ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۶ میلیون دلار افزایش سرمایه داشت و به رقم کلی ۷ میلیون دلار رسید.
البته مبلغ خرید شرکت متا هنوز افشا نشده است.

شایان ذکر است که زاکربرگ و چان بیش از یک سال پیش وعده دادند که در زمان حیات‌شان نزدیک به نیمی از ثروت خود را در راه‌های انسان‌دوستانه صرف کنند و در ماه سپتامبر هم قول دادند برای ریشه‌کن کردن تمام بیماری‌ها، مبلغ ۳ میلیارد دلار هزینه نمایند.
 
کد مطلب: 47723
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام