کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در سال ۲۰۱۷ رخ می‌دهد:

پشتیبانی تمامی کروم بوک‌ها از اپلیکیشن‌های اندروید

9 بهمن 1395 ساعت 10:48

ایتنا- هر کروم بوکی (Chromebook) که در سال ۲۰۱۷ وارد بازار شود، از اپلیکیشن‌های اندروید پشتیبانی می‌کند.




کروم بوک درست مثل یک لپ‌تاپ کوچک است، البته یک سری تفاوت کلیدی با لپ‌تاپ دارد، مثلاً از لحاظ قطر،‌کمی نازک‌تر است و در نگاه اول به نظر نمی‌رسد که سیستم عاملی در کار باشد؛ ولی جدای از همۀ اینها باید گفت که هیچ کامپیوتری بدون سیستم عامل کار نمی‌کند. اما در این دستگاه از آن نوع سیستم عاملی که منوی استارت و... دارد و به‌طور معمول در لپ‌تاپ‌های مختلف از آن استفاده می‌شود، خبری نیست. در عوض همه آنچه در اختیار داریم یک صفحه ورود زیبا به همراه یک مرورگر است و بس.
این لپ‌تاپ فقط برای استفاده کاربران از اینترنت طراحی و ساخته شده است.


به گزارش ایتنا به نقل از انگجت، دستگاه‌های امروزی به منظور راحتی کاربران خود، باید آماده و مجهز برای استفاده کامل از خدمات ابری باشند. البته لپ‌تاپ و دسکتاپ‌های بزرگ و کند ما، هنوز بسیاری از اجزای غیرضروری را از گذشته به همراه خود دارند.
شاید بتوانیم با اطمینان بگوییم که کروم‌بوک می‌تواند دنیای کامپیوتر را تغییر دهد. فقط کافیست کمی خلاقیت را با خود به ارمغان بیاورد.

هر کاربر باید لپ‌تاپ خود را، بسته به نیازشد انتخاب کند. لپ‌تاپ‌های مورد بحث، نیازهای یک کاربر اینترنت را تقریباً برآورده می‌سازند و امکاناتی که در آن قرار داده شده‌ است، درست به اندازه‌ نیازهای یک کاربر وب می‌باشد.


اگر به دنبال اجرا کردن اپلیکیشن‌های اندروید با این لپ‌تاپ هستید، باید از انتخاب خود برای خرید لپ‌تاپ کروم او.اس (Chrome OS) صرفنظر کنید.
با اینحال گوگل اعلام کرده است که تمام کروم‌بوک‌هایی که از سال ۲۰۱۷ به بعد به بازار می‌آید، از نرم‌افزارهای مبتنی بر سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کنند. به همین خاطر دیگر لازم نیست که برای اجرای اپلیکیشن‌های مورد علاقه خود، مدل‌های عالی و برتر لپ‌تاپ را خریداری کنید.

این خبر با توجه به اشتیاق گوگل برای انتشار آن و همچنین صحبت‌هایی که در طول سال ۲۰۱۶، در مورد پلتفرم ترکیبی کروم/اندروید شده بود، اصلاً تعجب‌آور نیست. مسئلۀ مهم این است که این دستگاه، می‌تواند کمک‌های زیادی به همه کاربران کند.

این دستگاه، باعث می‌شود که کروم او.اس، رقیب بسیار بهتری برای پلتفرم‌های کامپیوتری متعارف باشد چون دیگر لازم نیست که کروم او.اس به اکوسیستمی برای اپلیکیشن‌های اندروید موجود، تبدیل شود.
 


کد مطلب: 47692

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47692/پشتیبانی-تمامی-کروم-بوک-ها-اپلیکیشن-های-اندروید

ايتنا
  https://www.itna.ir