کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چالش دستیارهای صوتی

6 بهمن 1395 ساعت 9:54

ایتنا - الکسا و دستیار گوگل (Google Assistant) یک مشکل دارند: مردم به برنامه‌های آوایی عادت ندارند؛ اما اکتشاف برنامه‌های آوایی و استفاده از آنها، هم چالش است و هم فرصت.




در فصل خرید شب سال نوی میلادی، آمازون‌اکو و گوگل‌هوم در زمره پرفروش‌ترین‌ها بودند.
اما بنظر می‌رسد هر دو دستگاه – و نیز فناوری آوایی در پس آنها – اگر خواهان جلب توجه هم مشتریان و هم توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری هستند، باید فکری به حال برطرف ساختن موانع عمده بکنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از گزارش شرکت VoiceLabs، شصت و نه درصد از کاربران، در مورد بیش از هفت هزار «مهارت» الکسا (یعنی همان دستیار صوتی یا فرمان‌های آوایی)، هیچ اظهار نظر یا مروری نداشته‌اند، یا حداکثر یک مرور کاربری نوشته‌اند که منعکس‌کننده استفاده پایین آن در میان مشتریان است.

افزون بر این، هنگامی که توسعه‌دهندگان الکسا و رقبای آن یعنی دستیار گوگل، فردی را ترغیب به فعال‌سازی برنامه‌های آوایی می‌کنند، به‌طور میانگین تنها سه درصد شانس وجود دارد که آن فرد، در طی دو هفته آتی آن هم، از آن استفاده کند.
به لحاظ مقایسه باید گفت نرخ نگهداری برنامه‌های مربوط به اندروید و آی‌اواس، به ترتیب ۱۳ درصد و ۱۱ درصد است که مربوط به یک هفته پس از استفاده هستند.

آدام مارچیک (یکی از بنیانگذاران ویس‌لبز) می‌گوید: «برنامه‌های آوایی بسیاری وجود دارند؛ اما هنوز هم برای کاربران نامأنوس هستند.»


در عوض، بسیاری از مصرف‌کنندگان بیشتر تمایل به انجام کارهای معمول همچون پخش موسیقی، گوش دادن به نسخه‌های شنیداری کتاب‌ها و کنترل نور و روشنایی خانه‌های خود هستند.

اینها هم موارد استفاده خوبی از پلتفرم‌های آوایی محسوب می‌شوند، اما برای ایجاد اکوسیستمی که توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری را سرگرم نگه دارد و در عین حال جریان‌های درآمد سرشاری هم نصیب شرکت‌ها کند، کافی نیستند.

در نتیجه، این آمار و ارقام بیانگر فرصت پیش روی آمازون، گوگل و دیگرانی همچون اپل است تا به حل و فصل چالش‌های مربوط به کشف و استفاده از برنامه‌های آوایی بپردازند.
 


کد مطلب: 47685

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47685/چالش-دستیارهای-صوتی

ايتنا
  https://www.itna.ir