۱
plusresetminus
سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۱

ذخیره تاریخچه تماس‌های آیفون در آی کلود

تاریخچه تماس‌های آیفون در آی‌کلود بدون امکان حذف ذخیره خواهند شد.
ذخیره تاریخچه تماس‌های آیفون در آی کلود


کاربران محصولات اپل می‌توانند داده‌های خود را در فضای ابری "آی‌کلود" ذخیره کرده و به صورت مدوام آن را همگام‌سازی کنند، اما به نظر می‌رسد برخی از اطلاعات آنها گاه به روشی ذخیره می‌شود که ممکن است از آن آگاه نباشند و یا نتوانند کنترلی بر آن داشته باشند.
به عبارت دقیق‌تر، این موضوع شامل محصول اصلی اپل یعنی گوشی هوشمندش آیفون می‌گردد.

از جمله گزارش تماس‌ها به‌صورت کاملاً خودکار همگام‌سازی می‌شوند و حتی اگر پشتیبان‌گیری در حالت غیرفعال قرار گرفته باشد، باز هم روشی برای غیرفعال کردن کامل آی‌کلاد وجود ندارد.
در گزارش‌هایی که از جانب شرکت روسی الکام سافت (Elcomsoft) اعلام شده، سوابق مکالمات گاه به مدت ۴ ماه در سرویس آی‌کلاد نگه‌داری می‌شوند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تاپ تک نیوز، به همین ترتیب، تمامی تماس‌های از دست‌ رفته در سرویس‌های شخص ثالث از جمله اسکایپ، واتس‌اپ و وایبر (که از فریم‌ورک CallKit اپل استفاده می‌کنند) نیز در آی‌کلاد ذخیره می‌شوند.

به گفته ولادیمر کاتلو (Vladimir Katalov)، مدیر عامل الکام سافت: «شما فقط می‌توانید آپلود/همگام‌سازی یادداشت‌ها، مخاطبان، تقویم‌ها و تاریخچه مرور وب خود را غیرفعال کنید، اما گزارش تماس‌ها در هر شرایطی همگام‌سازی خواهد شد. صرفاً یک راه برای جلوگیری از همگام‌سازی گزارش تماس‌ها در آی‌کلود وجود دارد؛ بدین ترتیب که کاربران، گزارش تماس موردنظر را از دستگاه خود پاک کند. در این شرایط رکورد یادشده با همگام‌سازی بعدی، از حساب کاربری آی‌کلاد فرد نیز حذف خواهد شد.»



مشکل زمانی جدی‌تر می‌شود که در برخی شرایط، هکرها می‌توانند حتی بدون داشتن اطلاعات تعیین هویت کاربر به حساب کاربری آی‌کلود وی دسترسی یابند؛ به‌عنوان مثال نرم‌افزار Phone Breaker شرکت الکام‌سافت می‌تواند دقیقاً همین کار را انجام دهد.
این ابزار به‌تازگی به‌روزرسانی شده و قادر است سوابق تماس‌های افراد را از آی‌کلود آنها استخراج نماید.
این عملیات فقط با احراز هویت به‌دست‌آمده از رایانه‌ دارنده حساب آی‌کلود انجام می‌شود.

گفتنی است اخیراً شرکت اپل در مورد ذخیره‌سازی سوابق تماس‌ها بیانه‌ای منتشر کرد که در آن آمده است:
ما قابلیت همگام‌سازی تماس‌ها را به‌عنوان یکی از خدمات کاربردی‌مان به کاربران ارائه می‌کنیم و در نتیجه این امکان وجود دارد که افراد بتوانند تمامی سوابق تماس‌هایشان را در هر یک از دستگاه‌های‌ خود بازیابی کنند.

البته یکی از سخنگویان شرکت اپل نیز برای جلب اطمینان کاربران اعلام کرده است که اطلاعات دستگاه با توجه به رمز عبور کاربر رمزنگاری شده و دسترسی به داده‌های آی‌کلود نیاز به اپل‌آی‌دی و رمز عبور خواهد داشت.
 
کد مطلب: 47671
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام