کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اوراکل یک شرکت هوش مصنوعی را می‌خرد

4 بهمن 1395 ساعت 18:01

ایتنا - اوراکل شرکت Apiary (فعال در زمینه هوش مصنوعی) را خریداری خواهد کرد.




شرکت نرم‌افزاری اوراکل سرگرم خرید شرکت Apiary (متخصص در مدیریت و پایش واسط‌های برنامه‌نویسی یا APIها) است. گفته می‌شود این شرکت برای متصل ساختن برنامه‌های نرم‌افزاری، روش‌هایی استانداردی عرضه می‌کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از computerworld،این دو شرکت نرم‌افزاری با یکدیگر ترکیب می‌گردند تا از تخصص‌شان در ساخت، پایش و ایجاد مستندات برای این فناوری خاص بهره‌برداری کنند.
با اینکه مفاد معامله مذکور هنوز افشا نشده، اما اوراکل گفته است Apiary به شرکت‌های متعددی کمک کرده تا صدها هزار API و محصول درست کنند که استفاده از آنها بسیار لذت‌بخش است.

بدین ترتیب، APIFlow چرخه عمر ایجاد API را به تصویر می‌کشد؛ از جمله طراحی، نظارت، آزمایش و مستندسازی؛ در حالی که از پشتیبانی استانداردهای صنعتی بلوپرینت API و OpenAPI نیز برخوردار است.

گفتنی است گوگل نیز در ماه سپامبر گذشته شرکت Apigee (رقیب Apiary) را با بهای ۶۲۵ میلیون دلار تصاحب کرد.

از آن سو، به نظر می‌رسد شرکت Mulesoft، دیگر رقیب Apiary نیز در سال جاری میلادی سهامی عام خواهد شد.
در وبسایت شرکت Apiary، مشتریان پرآوازه‌ای همچون سیلزفورس، مایکروسافت، گوپرو (GoPro)، بلومبرگ، و ویاکام به چشم می‌خورند.

این شرکت توانسته است با جلب نظر سرمایه‌گذاران بزرگی همچون Baseline Ventures، Credo Ventures، Flybridge Capital Partners، بالغ بر ۸.۵ میلیون دلار افزایش سرمایه داشته باشد.


دسترس‌پذیری APIهای منتشر شده بدان معناست که یک توسعه‌دهنده نرم‌افزاری می‌تواند با ترکیب کردن مینی‌خدمات موجود، دستی به سر و روی برنامه خودش بکشد.

برای مثال، یک توسعه‌دهنده در یک شرکت بزرگ می‌تواند نقشه‌های گوگل را با Twilio ترکیب کند تا سرویس‌های دیگری نیز به پیامک تلفن همراه بیفزاید و بدین ترتیب یک محصول جدید و متفاوت عرضه نماید.

به طور خلاصه، APIها به توسعه‌دهندگان کمک می‌کنند تا از برنامه‌های کنونی به عنوان آجرهای سازنده برنامه‌های خودشان استفاده نمایند.
 


کد مطلب: 47668

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47668/اوراکل-یک-شرکت-هوش-مصنوعی-می-خرد

ايتنا
  https://www.itna.ir