کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایجاد محدودیت در استفاده از فناوری هوش مصنوعی

3 بهمن 1395 ساعت 14:21

ایتنا- شرکت کره‌ای گو، در حال وضع قوانین جدیدی برای توقف ابزار هوش مصنوعی است و این موضوع به نوبه خود، یک امتیاز برای افرادی که از Go استفاده می‌کنند، محسوب می‌شود.




با وجود آنکه کاربرد فناوری هوش مصنوعی هرچه گسترده‌تر می‌شود، اما در برخی موارد،‌ استفاده از این فناوری به دلایل گوناگون دچار محدودیت می‌گردد. از جمله مطابق قواعدی که اخیراً در کره جنوبی برقرار شده، کاربرانی که بازی خاصی را مورد استفاده قرار می‌دهند، همزمان مجاز به استفاده از هوش مصنوعی نیستند.
مطابق اخبار منتشره، از جمله کاربران بازی "گو" نخواهند توانست به هیچ طریقی از فناوری مزبور حتی به وسیله گوشی‌های هوشمند در طول مسابقات رسمی استفاده کنند؛ این موضوع منع قانونی دارد و به خاطر هوش مصنوعی "آلفاگو" متعلق به شرکت گوگل اعمال شده است.

"کره تایم" در همین ارتباط اعلام کرده است: انجمن مرتبط با این بازی مشهور در حال نوشتن پیش‌نویس قوانینی است که استفاده از گوشی‌های هوشمند در مسابقات رسمی را کاملاً ممنوع خواهد کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، این سازمان، به خوبی می‌داند که افراد نمی‌توانند آلفاگو را در جیب خود به همراه بیاورند، به همین دلیل قصد دارد با ممنوع کردن استفاده از گوشی‌های هوشمند، مزیت رقابتی را که استفاده از این گوشی‌های مجهز به هوش مصنوعی گوگل برای بازیگران فراهم می‌کند به طور کامل حذف کند تا تمام افراد در وضعیتی کاملاً یکسان و برابر، به رقابت بپردازند.


شاید عجیب به نظر برسد ولی در حال حاضر استفاده از گوشی‌های هوشمند در مسابقات رسمی گو مجاز است، زیرا سابقه نداشته که گوبازهای حرفه ای، از ابزار دیجیتال در جهت رقابت خود استفاده کنند، اما اکنون به نظر می‌رسد با تصمیم برای جلوگیری از کاربرد گوشی‌های هوشمند، سخت گیری ها یک مرحله پیچیده‌تر می‌شود.

شایان ذکر است طی بازی مشهوری که در سال ۱۹۹۷ برگزار شد، کامپیوتر شطرنج‌باز شرکت آی.بی.ام با نام دیپ.بلو (Deep Blue) با قهرمان شطرنج جهان گری کاسپارف (Garry Kasparov) مقابل هم ایستادند،‌ و در انتها ثابت شد که برنامه‌نویسان گو به خاطر تعداد متغیرها و پیچیدگی استراتژیک، نمی‌توانند ربات‌هایی با سطح بالاتر از سطح مهارت آماتوری هم بسازند.

گفتنی است "آلفاگو" یک برنامه رایانه‌ای مبتنی بر فناوری دیپ‌مایند (DeepMind) شرکت گوگل است که یک شرکت بریتانیایی فعال در حوزه هوش مصنوعی آن را ایجاد نموده است.
این برنامه، همه تفکراتی که پیش از این بیان می‌شد را تغییر داد و برای نخستین بار از یک شبکه خنثی برای رویکرد حل مسئله با شیوه‌ای نزدیک به انسان استفاده کرد.

سال گذشته، آلفاگو اعلام کرد که با نتیجه تاریخی چهار بر یک، استاد بزرگ گو، لی سدول (Lee Sedol) را شکست داده است؛ و این اتفاقی بزرگ برای فناوری هوش مصنوعی به حساب می‌آید.
به تازگی نسخه جدیدتر این هوش مصنوعی، حتی قادر است گوبازهای آنلاین حرفه‌ای را نیز به زانو درآورد.
 


کد مطلب: 47637

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47637/ایجاد-محدودیت-استفاده-فناوری-هوش-مصنوعی

ايتنا
  https://www.itna.ir