۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۷

اپلیکیشن سلفی میتو، زیبایی انیمه و خطر درز اطلاعات شخصی

ایتنا- اپلیکیشن سلفی میتو حکایت چشم‌های زیبا و درخشانی است که در پس آن‌ها، اطلاعات شخصی افراد در دسترس قرار می‌گیرد.
اپلیکیشن سلفی میتو، زیبایی انیمه و خطر درز اطلاعات شخصی


زیبایی هم قیمت دارد. مخصوصاً اگر این زیبایی، به واسطۀ یک اپلیکیشن سلفی چینی به تصویر کشیده شده باشد و پس از آب و تاب دادن آن‌ها با قابلیت انیمه، در فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام پخش شده و مزین به کامنت‌ها و لایک‌های عالی دوستان شده باشند. اگر دقت کنید، همۀ این مواردی که گفته شد، داده و اطلاعات به حساب می‌آید.


به گزارش ایتنا به نقل از انگجت، اپلیکیشن رایگان میتو برای آی او اس (iOS) و اندروید، مجوزهای بیشتری نسبت به یک اپلیکیشن معمولی، بر روی سیستم عامل گوگل می‌خواهد که این مجوزها در حوزۀ دسترسی به تقویم، مخاطبین، پیامک‌ها، موقعیت مکانی، راه‌اندازی خودکار، حافظه خارجی و شماره آی ام ای آی (IMEI) می‌باشد.



نسخه آی او اس این اپلیکیشن، بررسی می‌کند که آیا گوشی شما جیل بریک (jailbroken) شده است یا خیر.
جیل بریک این امکان را به شما می‌دهد که به فایل‌های سیستمی دستگاه خود دسترسی داشته باشید و به راحتی بتوانید برنامه و بازی نصب کنید و یا تم و ظاهر دلخواه خود را روی دستگاه اعمال کنید، همچنین به طور معمول برای بازکردن قفل آیفون نیاز به جیل بریک بودن آن است.

باید این موضوع را خاطر نشان کرد که هر نسخه از سیستم ‌عامل‌ها و هر یک از دستگاه‌های اپل، جیل بریک مخصوص به خود را دارد. بررسی جیل بریک به این خاطر است که احتمال در خطر بودن گوشی به خاطر ارسال اطلاعات بیشتر به توسعه دهنده در چین، مشخص شود و همچنین برای مشخص شدن آی دی (ID) منحصر به فرد گوشی نیز باید جیل بریک انجام داد.

یک محقق امنیتی اذعان کرد که این اپلیکیشن، اطلاعات آی.ام.آی.ای اندروید را به چندین سرور در چین ارسال می‌کند. در حال حاضر اگر شرکت مورد بحث، این داده‌ها را به اشخاص ثالث بفروشد، سود بسیار بالایی خواهد به دست خواهد آورد.

میتو اعلام کرد: بدان علت این حجم بالا از اطلاعات جمع آوری می شود که دفتر مرکزی شرکت شرکت در چین است. در این کشور، خدمات ردیابی ارائه شده توسط اپل و گوگل مسدود شده است و شرکت مجبور است که اطلاعات مورد نیاز خود را به این روش، جمع آوری و نگهداری کند.
 
کد مطلب: 47635
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام