۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۰

رونمایی از مرورگر مفهومی اپرا

ایتنا- اپرا از مرورگر مفهومی خود با عنوان نئون، رونمایی کرد.
رونمایی از مرورگر مفهومی اپرا


طبق گفته کمپانی نرم‌افزار اپرا (Opera)، با اینکه وب بیشتر از دو دهه است که به طور چشمگیری پیشرفت کرده، اما مرورگرها مطابق نیازهای جدید کاربران نیستند. به همین دلیل است که توسعه‌دهندگان در شرکت‌های مستقر در اسلو (Oslo)، یک مرورگر نئون ایجاد کرده‌اند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از SciTech Daily، این مرورگر که از نظر راه‌اندازی همانند دسکتاپ عمل می‌کند، بوک‌مارک‌ها و وب‌سایت‌های مهم و برتر کاربر را به شکل آیکون در محیط دسکتاپ مانند خود می‌چیند و فاقد آدرس بار یا همان نوار درج نشانی سایت اینترنتی مرسوم است. به گفته کمپانی سازنده نئون، با اینکه ممکن است این مرورگر برخی از ویژگی‌های نسخه‌های بعدی اپرا را در بر داشته باشد، اما برای جایگزینی مرورگر فعلی طراحی نشده است.

همچنین اپرا نئون رابط کاربری جدیدی دارد که در برگیرنده یک صفحه استارت است و از تصویر زمینه دسکتاپ کاربران ساخته می‌شود. این نسخه همچنین بخش‌های دیگری شامل ساید بار با پلیر موزیک، گالری تصاویر و مدیریت دانلودها را بهمراه دارد. تب بار تصویری نئون نیز امکان تغییر دادن تب‌ها را فراهم می‌کند و نشان می‌دهد که کدامیک از آنها هم‌اکنون فعال است.
گالری این مرورگر نیز قابلیت ویژه‌ای دارد که به کاربران امکان گرفتن اسکرین شات و کپی صفحات وب را می‌دهد تا در صورت نیاز در زمان‌های آتی از آنها استفاده نمایند.


صفحه‌ اصلی نئون با هر مرورگر دیگری تفاوت دارد. با اینکه هنوز هم می‌توانید گزینه‌هایی مثل سایت‌ها یا بوک‌‌مارک‌‌ها را ببینید، اما در قالب مجموعه‌ای از حباب‌ها که شما را یاد رابط کاربری پلی‌ استیشن ویتا می‌اندازند.
هیچ نوار آدرسی هم وجود ندارد. این مرورگر تب‌ها را هم با آیکون‌هایی جایگزین کرده است که در سمت راست مرورگر می‌نشینند؛ هر آیکون یک پیچ را نشان می‌دهد.
از نظر ظاهری، مرورگر نئون بسیار زیبا است و حتی انیمیشن‌های بسیار جالبی هر حرکت را همراهی می‌کنند.

یکی از قابلیت‌های خوب نئون، پشتیبانی داخلی از امکان نصف کردن صفحه‌ها است. یکی از حباب‌ها را به روی صفحه‌ای باز بکشید تا خود نئون صفحه‌ها را برای‌تان نصف کند.
این مرورگر در حال حاضر مراحل آزمایشی خودش را می‌گذراند و نمی‌توانید هنوز به صورت کامل بر روی آن به عنوان یک مرورگر کامل و بدون نقص حساب کنید.
 
کد مطلب: 47563
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام