۰
plusresetminus
جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۰

فروشگاه‌های اپلیکیشن در چین باید مجوز دریافت ‌کنند

ایتنا- چین اعلام کرد که فروشگاه‌های اپلیکیشن باید از دولت مجوز دریافت کنند.
فروشگاه‌های اپلیکیشن در چین باید مجوز دریافت ‌کنند


چین اعلام کرده که فروشگاه‌های توزیع اپلیکیشن باید از مجوز دریافت نمایند. هرچند دریافت مجوز توسط فروشگاه‌های اپلیکیشن، یک اقدام امنیتی است، اما موجب بروز نگرانی‌هایی نیز شده است. سازمان مدیریت و کنترل محتوای فضای دیجیتال کشور چین به‌تازگی اعلام کرده است که از این پس تمام فروشگاه‌های آنلاین می‌بایست قبل از درج هرگونه اپلیکیشن، مراحل قانونی و مجوزهای لازم را از این اداره کسب نمایند.


به گزارش ایتنا به نقل از انگجت، چین به فروشگاه‌های اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند، به چشم سایت‌هایی با آزادی بیش از حد و دارای نرم‌افزارهای غیرقابل اعتماد نگاه می‌کند و قصد دارد که به‌صورت جدی با این دو ویژگی مبارزه کند و هر چه زودتر خطر این دو ویژگی را از میان بردارد.

آن‌طور که به نظر می‌رسد هدف دولت چین از این اقدامات، بهبود امنیت در فضای مجازی است. استدلال مقامات دولت چین این است که بعضی از این فروشگاه‌ها، مدیریت مناسبی ندارند و به همین دلیل، ریسک‌های امنیتی در اپلیکیشن‌های این فروشگاه‌ها بالا بوده و این اپلیکیشن‌ها، بعضاً حاوی اطلاعات غیرقانونی هستند.

از لحاظ نظری، کسب مجوز، هم باعث افزایش کیفیت می‌شود و هم باعث می‌شود که دولت و مردم اطمینان حاصل کنند که این فروشگاه‌ها، از قانون پیروی می‌کنند.


این قوانین که بسرعت نیز عملیاتی خواهند شد، به سیاست‌هایی افزوده می‌شوند که باعث جلوگیری از فعالیت‌ها و ایجاد محدودیت در نرم‌افزارها و محتوایی که نظم اجتماعی را به خطر می‌اندازد و به نحوی غیرقانونی به نظر می‌رسند، می‌شود. این رویکرد برای محافظت از مشتریان در قبال فروشگاه‌های مجازی و اپلیکیشن‌های جعلی و نامناسب صورت گرفته است.

مسلماً در آینده دولت چین، الزامات بیشتری را وضع خواهد کرد. در سال ۲۰۱۶، چین قانونی را تصویب کرد که بر مبنای آن، اپلیکیشن‌ها از انجام فعالیت‌هایی که نظم اجتماعی را تهدید می‌کند، به‌شدت منع شدند. به عنوان مثال، با اجرای این قانون به احتمال زیاد اپل مجبور می‌شود که اپلیکیشن نیویورک تایمز (New York Times) را از فروشگاه‌های آنلاین خارج کند.

گفتنی است کشور چین در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین بازارهای فروشگاه اینترنتی اپلیکیشن اپل محسوب می‌شود، اما از آنجایی که گوگل اجازه فعالیت در این کشور را ندارد، فروشگاه‌های شخص ثالث زیادی در این کشور وجود دارد.

قوانین جدید کشور چین از فعالیت فروشگاه‌های دارای ثبات و امنیت پایین هم جلوگیری خواهد نمود. ناگفته نماند که بخش‌هایی از این شرایط، مبهم و نامعلوم به نظر می‌رسند و احتمال پیاده‌سازی رویکردهای دولتی در مورد محتوای این اپلیکیشن‌ها وجود دارد.
 
کد مطلب: 47562
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام