۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۳

رکورد قابل توجه استفاده از گوشی‌های هوشمند و اینترنت باند پهن

ایتنا- استفاده از اینترنت بر بستر گوشی‌های هوشمند در ایالات متحده به رکورد قابل توجهی رسیده است.
رکورد قابل توجه استفاده از گوشی‌های هوشمند و اینترنت باند پهن


نتایج مطالعه‌ای که اخیراً انجام شده حاکی از آن است که بیش از سه چهارم افراد بزرگسال در آمریکا در حال حاضر از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و برای اتصال به شبکه اینترنت، از این گوشی‌ها بهره می‌گیرند. مرکز تحقیقات پیو (Pew Research Center ) طی تحقیقی به تازگی دریافته‌ است که هفتاد و هفت درصد از افراد در سال ۲۰۱۶ مالک تلفن‌های هوشمند بوده‌اند و این مقدار در مقایسه با سال ۲۰۱۱ به میزان دو برابر افزایش یافته است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از PHYS، آمارهای منتشر شده رکوردشکنی جالبی محسوب می‌شوند. طبق نتایج تحقیق پیو، این افزایش جهشی، از طریق یک چشم‌انداز مثبت در کاربرد گوشی‌های هوشمند توسط افرادی با درآمد کم و افراد بالای پنجاه سال حاصل شده است. به گفته پیو: «گوشی‌های هوشمند تقریبا در میان بزرگسالان جامعه بسیار باب شده است. نود و دو درصد از بزرگسالان بالای بیست و نه سال، یکی از این گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارند.»

این مرکز افزوده: «هم اکنون سه چهارم افراد بالای پنجاه سال از کاربران دائمی گوشی‌های هوشمند بوده و از هر ده نفر آنها، چهار نفر سنی بیش از ۶۵ سال دارند. همچنین گرایش افراد کم‌درآمد جامعه به سمت این گوشی‌ها افزایش محسوسی یافته است. تقریبا شصت و چهار درصد از افرادی که میانگین درآمد سالیانه آنها کمتر از سی هزار دلار است، صاحب یک گوشی هوشمند هستند.»


طبق اطلاعات ارائه شده توسط پیو، درصد مالکیت تبلت‌ها با افزایش سه درصدی نسبت به ماه نوامبر ۲۰۱۴ حدود پنجاه و یک درصد می‌باشد. این تحقیق همچنین بیانگر افزایش درصد تعداد آمریکایی‌هایی است که از اینترنت پرسرعت در منزل استفاده می‌کنند و این در حالی است که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ با کاهش این میزان مواجه بوده‌ایم.

شایان ذکر است هفتاد و سه درصد از آمریکایی‌ها از جمله کاربران اینترنت پرسرعت و پهن‌باند می‌باشند. محققان دریافته‌اند که هشتاد و هشت درصد این افراد از اینترنت استفاده می‌کنند، اما تنها دوازده درصد از آنها از گوشی‌های هوشمند فاقد پهنای باند استفاده می‌کنند.

پیو دریافته است که شصت و نه درصد از آمریکایی‌ها، کاربران رسانه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و توییتر هستند. حدود شصت و هشت درصد افراد، عضو پینترست، بیست و پنج درصد عضو لینکدین، و بیست و یک درصد از آنها از کاربران عمومی به شمار می‌روند.
  
کد مطلب: 47532
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام