کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تصاحب شرکت هوش مصنوعی توسط مایکروسافت

27 دی 1395 ساعت 11:33

ایتنا - اهداف مایکروسافت در زمینه هوش مصنوعی، با هدف‌های شرکت تازه‌کار مالوبا هم‌خوانی دارند. مایکروسافت اعلام کرده است که علاوه بر منابع مالی، زیرساخت، افراد مستعد و همچنین دسترسی به میلیاردها کاربر را نیز برای مالوبا فراهم خواهد کرد.




در روزهای گذشته، مایکروسافت یک شرکت تازه‌کار به نام مالوبا (Maluuba) و فعال در زمینه هوش مصنوعی را تصاحب کرده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تک‌کرانچ، این شرکت توسط دانش‌آموختگان دانشگاه واترلو با نام کاهیر سولمان و سام پاسوپالاک بنیان نهاده شده بود و تمرکز اصلی آن در پردازش زبان طبیعی، هوش مصنوعی عمومی، و نیز ایجاد کامپیوترهایی است که بتوانند همچون انسان فکر کنند.

گفتنی است تمرکز این شرکت که پایگاه آن در مونترآل واقع است، بر یادگیری ژرف و تقویت یادگیری برای افزایش کارآیی و اثربخشی سامانه‌های مبتنی بر کامپیوتر می‌باشد تا بتوانند به پرسش‌ها پاسخ دهند و تصمیم‌گیری نمایند.

مایکروسافت نیز در یک پست وبلاگی اشاره کرده است که مالوبا به هدف گسترده مایکروسافت مبنی بر دسترس‌پذیر کردن هوش مصنوعی و مفید ساختن آن برای عموم مردم، کمک می‌کند.

تمرکز مالوبا روی بهبود توانایی سامانه‌های کامپیوتری برای درک مطلب، درک مکالمه طبیعی میان افراد و نیز بهبود وظایفی همچون استدلال و یافتن اطلاعات در صورت لزوم است.


همه اینها مسائل عمده‌ای هستند که باید حل و فصل گردند و مالوبا نیز اشاره می‌کند که بهترین راه برای پیشرفت، استفاده از منابع مهم یک شریک بزرگ‌تر همچون مایکروسافت می‌باشد.

البته اهداف مایکروسافت در زمینه هوش مصنوعی، با هدف‌های این شرکت تازه‌کار هم‌خوانی دارند. مایکروسافت در اخبار اعلام کرده است که علاوه بر منابع مالی، زیرساخت، افراد مستعد و همچنین دسترسی به میلیاردها کاربر را نیز برای مالوبا فراهم خواهد کرد.

گفته می‌شود یوشوا بنجیو (پژوهشگر جهانی پیشتاز در زمینه هوش مصنوعی و مشاور مالوبا و همچنین رئیس مؤسسه الگوریتم‌های یادگیری مونترآل) قرار است به عنوان یک مشاور به مایکروسافت بپیوندد.
 


کد مطلب: 47527

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47527/تصاحب-شرکت-هوش-مصنوعی-توسط-مایکروسافت

ايتنا
  https://www.itna.ir