۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۱

نوکیای جدید فقط برای چین

ایتنا- این گوشی جدید به‌صورت انحصاری در بازار چین و با سیستم عامل اندروید عرضه خواهد شد.
نوکیای جدید فقط برای چین


شرکت فنلاندی "اچ ام دی گلوبال" که حق استفاده از برند نوکیا در تلفن‌های همراه را دارد، نخستین تلفن هوشمند خود را که برای کاربران چینی هدف گرفته است، رونمایی کرد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، این محصول نخستین تلفن هوشمند از سال ۲۰۱۴ است که با برند نوکیا عرضه می شود. این شرکت در سال ۲۰۱۴ کل کسب و کار گوشی خود را به مایکروسافت فروخت.

گوشی جدید که "نوکیا ۶" نام دارد، با سیستم عامل اندروید گوگل کار می‌کند و از سوی فاکسکان تولید می‌شود. این گوشی به شکل انحصاری در بازار چین عرضه خواهد شد.

بر اساس بیانیه "اچ ام دی"، تصمیم این شرکت برای عرضه نخستین گوشی اندرویدی خود در چین منعکس کننده تمایل برای تامین نیازهای مصرف کنندگان در بازارهای مختلف جهان است. از سوی دیگر، چین هم از نظر استراتژیکی بازار مهمی به شمار می رود.

نوکیا زمانی بزرگترین سازنده تلفن همراه در جهان بود اما از رویکرد به تلفنهای هوشمند عقب ماند و سپس سیستم عامل ویندوز مایکروسافت را برای مدل "لومیا" انتخاب کرد.

پس از توافق سال ۲۰۱۴، مایکروسافت به فروش گوشیهای ارزان‌تر برند نوکیا و تلفنهای هوشمند تحت برند "لومیا" ادامه داد اما سال گذشته تقریبا هر دو کسب و کار را رها کرد.

شرکت "اچ ام دی" در دسامبر گذشته قرارداد مجوزی انعقاد کرد که به این شرکت حق استفاده از برند نوکیا در همه گوشیها و تبلتهایی که در یک دهه آینده تولید می کند را داد.

این شرکت به نوکیا برای استفاده از برند و امتیازهای انحصاری، حق امتیاز پرداخت خواهد کرد. نوکیا در حال حاضر در عرصه تجهیزات شبکه مخابراتی و امتیازهای انحصاری فناوری مشغول فعالیت است.

مدیرعامل "اچ ام دی" که زمانی مسئول فروش و توسعه محصول نوکیا بود، ماه گذشته به رویترز اظهار کرده بود هدف این شرکت تبدیل شدن به یکی از بازیکنان اصلی در عرصه تلفن هوشمند است با اینهمه با رقابت دشواری از سوی اپل، سامسونگ و ده‌ها شرکت دیگر روبروست.

بر اساس گزارش رویترز، "اچ ام دی" ماه گذشته چند گوشی ساده را با برند نوکیا عرضه کرد و اعلام کرد بدنبال عرضه محصولات بیشتری در نیمه اول سال جاری است.
کد مطلب: 47455
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام