۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۹

مایکروسافت در حال واگذاری میدان رقابت به اپل و گوگل!

ایتنا- اگر مایکروسافت، بازار سال‌های 2018 و 2019 را از دست بدهد،‌دیگر هرگز نمی‌تواند این خلا را پر کند و قافله را خواهد باخت!
مایکروسافت در حال واگذاری میدان رقابت به اپل و گوگل!


بررسی‌های موسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می‌دهد میزان عرضه رایانه‌ها و گوشی‌های مجهز به ویندوز در دو سال آینده باز هم کندتر شده و در نهایت تا سال ۲۰۱۹ اپل و گوگل بر این بازار مسلط می‌شوند.


به گزارش ایتنا از مهر به نقل از نتورک ورلد، مایکروسافت از دهه ۸۰ میلادی به این سو حاکم مطلق بازار سیستم عامل‌ها بوده، اما با همه گیرشدن استفاده از گوشی و تبلت و دیگر وسایل الکترونیک قابل حمل و بی‌توجهی این شرکت به تحول مذکور کم‌کم زمینه برای تضعیف جایگاه قدیمی این شرکت فراهم شده است.

کارشناسان گارتنر می‌گویند امسال برای اولین بار در قرن بیست و یکم تعداد محصولات عرضه شده اپل که مجهز به سیستم عامل های مک و iOS هستند از تعداد محصولات ویندوزی بیشتر خواهد شد و پس از گوگل که با آندروید در رتبه اول است، اپل در رتبه دوم و مایکروسافت در رتبه سوم قرار می گیرد.

این شکاف در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ افزایش یافته و از همین رو مایکروسافت دیگر قادر به جبران عقب ماندگی خود نخواهد بود.

البته تعداد محصولات مجهز به سیستم عامل‌های iOS و مک که در سال ۲۰۱۶ عرضه شدند در مجموع ۲۴۸ میلیون واحد بود که نسبت به سال ۲۰۱۵ ده درصد کاهش نشان می‌دهد. علت این امر کاهش فروش آیفون بوده که اپل امیدوار است این وضعیت در سال ۲۰۱۷ تغییر کند.

گارتنر نیز پیش بینی مشابهی در مورد بازار سیستم عامل ها دارد و معتقد است این رقم با رشد ۸ درصدی در سال ۲۰۱۷ به ۲۶۸ میلیون دستگاه و در سال ۲۰۱۸ با رشد ۳ درصدی به ۲۷۶ میلیون دستگاه می‌رسد و در سال ۲۰۱۹ هم سه درصد دیگر افزایش یافته و به رقم ۲۸۵ میلیون واحد خواهد رسید.

در مقابل ویندوز در سال ۲۰۱۷ بر روی ۲۵۲ میلیون واحد دستگاه نصب خواهد شد که این رقم هر سال ۳ درصد نزول کرده و در سال ۲۰۱۸ به ۲۵۳ و در سال ۲۰۱۹ به ۲۵۷ میلیون واحد دستگاه کاهش می‌یابد. این شکاف ۲۷ میلیون واحدی در سال ۲۰۱۹ برتری سیستم عامل‌های اپل بر مایکروسافت را تثبیت خواهد کرد.

دیگر پیش بینی های گارتنر نشان دهنده رشد بازار تلفن همراه در بازارهای نوظهور قاره آسیا و اقیانوسیه در سال جاری میلادی است و این بازار در اروپا و آمریکا چندان پررونق نخواهد بود. از سوی دیگر بازار رایانه‌های شخصی و ثابت هم کماکان بی‌رونق خواهد بود و علت اصلی ضربه خوردن ویندوز نیز همین موضوع است.
کد مطلب: 47447
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام