۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۳

اگر دنبال اینترنت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه در تمام نقاط یک کشورهستید به استونی بروید

ایتنا - قرار است در تمام مکان‌های موجود در استونی شبکه‌ای مبتنی بر ۱۰ گیگابیت بر ثانیه تعریف شود و به‌عنوان اولین شبکه ۱۰ گیگی مجهز به فیبر در سطح اروپا الگو شود.
اگر دنبال اینترنت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه در تمام نقاط یک کشورهستید به استونی بروید


نوکیا و اپراتور محلی استارمن / Starman قصد دارند اولین شبکه ملی در سطح اروپا با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برای هر کاربر را در استونی راه‌اندازی کنند.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، در طرح جدید قرار است در تمام مکان‌های موجود در استونی شبکه‌ای مبتنی بر ۱۰ گیگابیت بر ثانیه تعریف شود و به‌عنوان اولین شبکه ۱۰ گیگی مجهز به فیبر در سطح اروپا الگو شود.

استارمن که اخیراً به قیمت ۱۵۱ میلیون یورو توسط الیسای فنلاند خریداری شد، بزرگ‌ترین اپراتور منظقه بالتیک محسوب می‌شود که با نوکیای فنلاند تجهیزات پسیو/ passive فیبر را پیاده‌سازی خواهند کرد.

یانوس ایرلمان مدیر فنی استارمن گفت عجله‌ای برای نصب نداریم چراکه عقیده داریم باید با کیفیت‌ترین و پایدارترین را شبکه را برای استفاده طولانی‌مدت پیاده‌سازی کنیم.

شبکه موجودِ DOCSIS 3.0 با سرویس ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه‌ای خدمات اینترنت برای همه ارائه می‌دهد و قرار است شبکه EPON روی آن اعمال شود تا سرویس‌های دائم فول‌اچ‌دی برای همه روی آن قابل‌دسترسی شود.

با آزمایش و راه‌اندازی شبکه ۱۰ گیگابیتی در چاتانوکای تنسی به‌عنوان اولین شبکه ۱۰ گیگی در جهان مشخص شد توسعه اینترنت پرسرعت منجر به ایجاد شغل و توسعه اقتصادی می‌شود.
کد مطلب: 47421
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
اینترنت نیست اینترانت هست، هیچ کشوری نمیتونه اینترنت با چنین سرعتی رو به کاربران واگذار کنه!
خطوط بین المللی بیشتر از چند ترابیت بر ثانیه ظرفیت ندارند که میشه چیزی در حدود ۲۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ گیگابیت بر ثانیه (بسته به اینکه کدام خط باشه) که میشه ۲۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ اشتراک گیگابیتی
عملا در حال حاضر کاربر بیشتر از ۲۰ مگابیت ب ثانیه نامحدود نیازی نداره
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام