کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاهش بی‌سابقه حقوق مدیرعامل اپل

خبرگزاری فارس , 18 دی 1395 ساعت 11:52

ایتنا - از میزان حقوق سالانه تیم کوک ۱۵ درصد کاسته شده است، امری که در ۵ سال اخیر برای هیچ‌یک از مدیران اپل رخ نداده بود.




تیم کوک مدیر عامل اپل نتوانست این شرکت فناوری را به اهداف از پیش معین شده‌اش برساند و در نتیجه حقوق وعده داده شده به وی نیز کاهش داده شد.


به گزارش ایتنا از فارس، سود اپل در سال ۲۰۱۶ به علت کاهش خرید آیفون و برخی عوامل دیگر کمتر از حد انتظار بود و لذا تیم کوک بخشی از حقوق تشویقی خود را دریافت نکرده است.

این اولین بار از سال ۲۰۰۹ به این سو است که اپل نتوانسته پیش‌بینی درآمدی و سود خود را در عرض یک سال محقق کند و ظاهرا این امر هیات مدیره این شرکت را به شدت ناراحت کرده است.

علاوه بر عدم استقبال مناسب از آیفون ۶ اس و ۷ در دو سال اخیر، ساعت‌های هوشمند اپل که این شرکت به استقبال از آن امید زیادی بسته بود نیز مورد توجه قرار نگرفته است. استفاده از برخی خدمات این شرکت مانند موسیقی، آی‌تیونز و فروشگاه آنلاین اپ‌استور هم کمتر از حد انتظار بوده است.

فروش آیفون در سال مالی ۲۰۱۶ برای اولین بار از زمان عرضه این گوشی در سال ۲۰۰۷ نسبت به سال قبل از آن کاهش یافت و درآمد این شرکت در سال مذکور هم برای اولین بار در ۱۵ سال گذشته نسبت به سال قبل کاهش نشان می دهد. کاسته شدن از میزان فروش تولیدات اپل در چین در این زمینه بسیار تاثیرگذار بوده است.

این امر باعث شد از میزان حقوق سالانه تیم کوک ۱۵ درصد کاسته شود، امری که در ۵ سال اخیر برای مدیران اپل رخ نداده بود. اپل امیدوار است با افزایش استقبال از آیفون تغییری در این وضعیت در سال ۲۰۱۷ رخ دهد.

اپل در سال مالی ۲۰۱۶ توانست ۲۱۲ میلیون واحد آیفون به فروش برساند که ۶۳ درصد از کل درآمد این شرکت را به خود اختصاص داده است.


کد مطلب: 47416

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47416/کاهش-بی-سابقه-حقوق-مدیرعامل-اپل

ايتنا
  https://www.itna.ir