کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آغاز عرضه سیستم‌های کنون لیک 10 نانومتری در سال 2017

18 دی 1395 ساعت 11:28

ایتنا – شرکت اینتل به‌صورت رسمی اعلام کرده است که در سال جاری میلادی عرضه تراشه‌های 10 نانومتری کنون لیک (Cannon Lake) در بازار جهانی را آغاز خواهد نمود.




اخیرا شرکت اینتل به‌ صورت رسمی اعلام کرده است که در سال جاری میلادی عرضه تراشه‌های ۱۰ نانومتری کنون-لیک (Cannon Lake) در بازار جهانی را آغاز خواهد نمود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، شرکت اینتل برنامه‌های خود برای عرضه رسمی سری کنون لیک را به رسانه‌ها اعلام کرده است.

"برایان کرانیچ" به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی اینتل اعلام کرد که این سری که به‌عنوان جایگزین سری کبی لیک روانه بازار می‌شوند را به‌زودی در بازار مصرف مشاهده خواهیم نمود.

پیش‌ از این قرار بود که این سری در سال ۲۰۱۶ میلادی روانه بازار شوند ولی مشکلات فنی رخ‌داده برای تیم طراحی موجب شد تا این امر به سال ۲۰۱۷ موکول شود.

 

شایان‌ ذکر است که پیش‌تر، مشکل اصلی در این راه مربوط به نحوه کوچک کردن این تراشه ۱۰ نانومتری عنوان شده بود، ولی بنظر می‌رسد سرانجام مشکلات مربوط به این موضوع به‌صورت کامل مرتفع شده‌اند و مصرف کنندگان به‌زودی شاهد عرضه این محصول به بازار جهانی خواهند بود.

عمچنین در نمایشگاه سی‌ای‌اس کرانیچ با رونمایی از یک کامپیوتر دو در یک که با پشتیبانی از این تراشه‌های نانومتری کار می‌کرد، به‌صورت رسمی عرضه این پردازنده‌ها را تائید نمود.

جالب است بدانید که رقیب اصلی این محصول در رده تراشه‌های ۱۰ نانومتری، پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۵ شرکت کوالکام است که تنها چند ساعت پیش از معرفی کنون لیک در نمایشگاه سی‌ای‌اس معرفی‌شده بود.
 


کد مطلب: 47392

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47392/آغاز-عرضه-سیستم-های-کنون-لیک-10-نانومتری-سال-2017

ايتنا
  https://www.itna.ir