۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۵

تحقیق بر روی مزایا و خطرات فناوری چاپ سه‌بعدی

ایتنا- تا سال ۲۰۳۰ حدود یک چهارم ساختمان‌های دبی با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی ساخته خواهند شد.
تحقیق بر روی مزایا و خطرات فناوری چاپ سه‌بعدی


همانگونه فناوری چاپ سه‌بعدی در راستای گسترش توانایی انسان اختراع شده است، استفاده سوء از آن منجر به ایجاد جرایمی خواهد شد که جامعه و شهرها را تهدید خواهد کرد. اخیرا گزارشی منتشر شده مبنی بر اینکه موسسه علوم امنیت جهانی (UL) با همکاری با پلیس امارات در حال مطالعه در رابطه با روش‌های جرم‌خیز استفاده از این فناوری هستند.


به گزارش ایتنا از  شماران سیستم به نقل از ITP.NET، این مؤسسه با ایجاد کارگاهی به مطالعه در رابطه با طریقه پیدایش و طرز کار این فناوری، مواد موردنیاز و امنیت استفاده از دستگاه‌ها مشغول است. این در حالی است که سرمایه‌گذاران بزرگی قصد سرمایه‌گذاری بر روی این فناوری را به عنوان فناوری برتر تا ده سال آینده دارند. بنابراین این مؤسسه وظیفه خود می‌داند که این فناوری به طور صحیح توسط سازندگان درک شده تا هرگونه سوءتفاهم در مورد شرایط استفاده از آن برطرف شود.

"حمید سید" رئیس بخش خاورمیانه این مؤسسه، در مورد فناوری چاپ سه‌بعدی اظهار داشت: «این فناوری یا هر نوع فناوری در شرف تولید و استفاده انبوه، دنیا را به طور کاملاً محسوس تغییر می‌دهد. این فناوری نیز با گرایشات بی‌شمار خود در زمینه‌های ساخت و ساز، علوم و پزشکی و تعداد بی‌شماری از زمینه‌های مختلف دیگر، باعث شده این امر بیش از پیش اهمیت یابد که فناوری مذکور توسط سازندگان و تولیدکنندگان به درستی درک شود.»


«با پیدایش و گسترش چنین فناوری، امنیت در قبال آن به حکم اول تبدیل می‌شود. با تکیه بر آموزش‌های لازم، داشتن تعریفی صحیح از فناوری و ایجاد درک متقابل برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان این فناوری، می‌توان فناوری فوق را در جهت دلخواه رشد داده و در زمینه‌های بسیاری از آن استفاده کرد.»

همچنین بر اساس اظهارات پلیس دبی "فناوری چاپ سه‌بعدی به سرعت در دبی و به علاوه سراسر جهان در حال گسترش است و پلیس دبی تصمیم دارد جزو پیشگامان در استفاده از این فناوری بوده و با استفاده صحیح از موقعیت‌هایی که فناوری چاپ سه‌بعدی در اختیار این قسمت می‌گذارد، علاوه بر درک درست فناوری، از آن در تمامی قسمت‌های ممکن برای راحتی هرچه بیشتر امور، استفاده کند."

اما مهم‌ترین مرحله در استفاده از فناوری چاپ ۳ بعدی، بخش ساخت و ساز می‌باشد.
بر اساس گزارشی که اخیراً منتشر شده، تا سال ۲۰۳۰ حدود یک چهارم ساختمان‌های این شهر با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ساخته خواهند شد.
 
کد مطلب: 47360
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام