کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپل و تلاش برای مشخص کردن نتایج آزمون باتری مک بوک

8 دی 1395 ساعت 11:06

ایتنا- در حال حاضر طول عمر باتری‌های مک بوک از سوی مردم مورد تردید و سوءظن است و این موضوع به مشکلات دیگر این نوع از لپ‌تاپ‌ها اضافه شده است.




اخیرا کانسیومر ریپورت (Consumer Report) اعلام کرد نمی‌توان مک‌بوک پرو را اولین گزینه برای لپ‌تاپ‌های مک اعلام کرد. دلیل کانسیومر ریپورت این است که نتایج تست باتری، هر بار که برای تست نسخه‌های مختلف لپ‌تاپ انجام می‌شد، بسیار ناسازگار بود. گفتنی است تست این باتری با روش بارگذاری یکی پس از دیگری در صفحات وب انجام می‌شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از دِ ورج، به منظور تست باتری، مجموعه‌هایی از ۱۰ صفحه وب به صورت پی‌درپی دانلود شده است؛ این فرآیند البته با باتری دارای شارژ کامل شروع شده، و زمانی تست را پایان داده‌اند که لپ‌تاب خاموش شده است.
صفحات وب در یک سرور در آزمایشگاه ذخیره شده، و از یک شبکه وای‌فای که برای این منظور به طور خاص طراحی شده، انتقال یافته است. سپس تست‌های باتری را با استفاده از مرورگر پیش‌فرض(که برای لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو، سافاری (Safari) است) انجام گردیده است.

در این تست، کانسیومر ریپورتز، مشاهده کرد که مک‌بوک پرو ۱۳ اینچ (با تاچ بار Touch Bar) نتایج حاصل از ۱۶ ساعت را به کمتر از ۴ ساعت رسانده است. از آنجا که نتایج در محدوده بسیار گسترده‌ای بوده، شرکت به این نتیجه رسیده که خرید این لپ‌تاپ تا زمانی که دلیل ناسازگاری باتری‌ها مشخص نشده، ایده چندان خوبی نیست.


اخیرا فیل شیلر (Phil Schiller)، نماینده معاون ارشد اپل توئیتی با این مضمون منتشر کرد که شرکت اپل، خود تاکنون به چنین مواردی برنخورده و در نتیجه، در حال مذاکره با کانسیومر ریپورتز برای درک بهتر زوایای مسئله مورد نظر است.

وی تصریح کرده است: همکاری با کانسیومر ریپورتز با هدف درک بهتر باتری‌ها و مشکلات آنها انجام می‌شود و این در حالی است که نتایج تست‌های آزمایشگاهی گسترده ما و داده‌های طرف مقابل، با همدیگر مطابقت ندارند.
فیل شیلر ادامه داده است: این امر بسیار واقعی است و عمدتا به این علت اتفاق می‌افتد که مک‌بوک پرو تاکنون مورد توجه و احساس علاقه بسیار قوی در میان وفاداران اپل بوده است، و بهمین سبب مورد بررسی قرار خواهد گرفت. واقعیت آن است که لپ‌تاپ‌ها به آن خوبی که مورد انتظار اپل بود کار نمی‌کنند و علت آن چه بسا قفل‌های سخت‌افزاری و قدرت پردازش آنها با توجه به قیمت‌شان باشد.

گفتنی است؛ در حال حاضر طول عمر باتری‌های مک بوک از سوی مردم مورد تردید و سوءظن است و این موضوع به مشکلات دیگر این نوع از لپ‌تاپ‌ها اضافه شده است.
 


کد مطلب: 47203

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47203/اپل-تلاش-مشخص-کردن-نتایج-آزمون-باتری-مک-بوک

ايتنا
  https://www.itna.ir