کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اکثر صاحبان مشاغل تسلیم بدافزارهای باج‌گیر می‌شوند

خبرگزاری فارس , 7 دی 1395 ساعت 12:10

ایتنا - از هر ۱۰ پاسخ‌دهنده در نظرسنجی در مورد باج‌افزار‌ها شش نفر گفته‌اند اگر با چنین مشکلی مواجه شوند به هکرها باج می‌دهند.




بررسی‌های شرکت آی.بی.ام نشان می‌دهد نزدیک به ۷۰ درصد از قربانیان بدافزارهای باج‌گیر در برابر خواسته‌های طراحان این بدافزارها تسلیم می‌شوند و بین ۱۰ تا ۴۰ هزار دلار برای دسترسی به اطلاعات قفل‌شده‌شان می پردازند.


به گزارش ایتنا از فارس، گزارش جدید آی.بی.ام در این زمینه نشان می‌دهد که طراحی بدافزارهای باج‌گیر به کسب‌و‌کاری پرسود برای هکرها مبدل شده و ظاهرا درآمدزایی از این طریق به خصوص در فصل تعطیلات کریسمس افزایش یافته است.

بررسی آی.بی.ام که با تحقیق از هزار بزرگسال آمریکایی و ۶۰۰ مدیر شرکت‌های مختلف آمریکایی صورت گرفته نشان می‌دهد که از هر دو پاسخ‌دهنده یکی اظهار داشته که سازمان وی قربانی حملات بدافزارهای باج‌گیر در سال ۲۰۱۶ بوده است. حدود ۷۰ درصد از قربانیان هم بین ۱۰ تا ۴۰ هزار دلار برای رفع این مشکل پرداخته‌اند.

از هر ۱۰ پاسخ‌دهنده شش نفر گفته‌اند اگر با چنین مشکلی مواجه شوند به هکرها باج می‌دهند و ۲۵ درصد اظهار داشته‌اند که حاضرند برای حل چنین معضلی بین ۲۰ تا ۵۰ هزار دلار بپردازند. بیشترین میزان تمایل برای پرداخت پول هم مربوط به قفل شدن اطلاعات شخصی یا داده‌های حساب‌های بانکی بوده است.

گزارش مستقل دیگری که توسط مک‌آفی تهیه شده نشان می‌دهد تنوع و تعداد باج‌افزارها با افزایش ۸۰ درصدی به ۳.۹ میلیون مورد در سال ۲۰۱۶ رسیده است.


کد مطلب: 47201

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47201/اکثر-صاحبان-مشاغل-تسلیم-بدافزارهای-باج-گیر-می-شوند

ايتنا
  https://www.itna.ir