۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۷

افزایش 63 درصدی حملات هکری به مراکز درمانی آمریکا

ایتنا - یکی از بزرگترین حمله‌های سایبری علیهBanner Health صورت گرفته که در آن ۳.۶ میلیون پرونده بیماران مختلف ثبت شده است.
افزایش 63 درصدی حملات هکری به مراکز درمانی آمریکا


بیمارستان‌های آمریکا هنوز از فناوری‌های مناسب برای مقابله با حملات هکری بهره نمی‌گیرند و با همین بی‌توجهی جان بیماران خود را به خطر می‌اندازند.


به گزارش ایتنا از فارس، بررسی‌های TrapX Labs نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۶ تعداد ۹۳ حمله سایبری مهم علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در آمریکا صورت گرفته که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۵ حدود ۶۳درصد افزایش نشان می‌دهد.

موسسه امنیتی TrapX Labs‌ می‌گوید یکی از بزرگترین این حمله‌ها علیه Banner Health صورت گرفته که در آن ۳.۶ میلیون پرونده بیماران مختلف ثبت شده است. علاوه بر این مرکز درمانی Newkirk Products با ۳.۴ میلیون پرونده، 21st Century Oncology با ۲.۲ میلیون پرونده و Valley Anesthesiology Consultants با ۰.۸۸ میلیون پرونده مورد حمله هکری قرار گرفته‌اند.

از مجموع این حملات ۳۱ درصد پیچیده و خطرناک بوده‌اند که این رقم هم نسبت به سال ۲۰۱۵ سیصد درصد افزایش نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ تنها ۱۰ و ۲۱ درصد از حملات سایبری پیچیده بوده‌اند و توسط هکرهای حرفه‌ای انجام شده بودند.

علی‌رغم افزایش حملات تعداد پرونده‌ها و سوابق به سرقت رفته به ۱۲۰۵۷۷۵۹ مورد کاهش یافته، ولی این نگرانی وجود دارد که این روند در سال ۲۰۱۷ تسریع شده و گسترش یابد. علاوه بر سرقت پرونده‌های پزشکی از این طریق، قفل کردن نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مورد استفاده در بیمارستان‌ها توسط هکرها و باج‌خواهی از مسئولان آنها برای دریافت پول بر مشکلات موجود در این زمینه افزوده است.
کد مطلب: 47197
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام